Znamy już zwycięzców VI edycji konkursu FAQ PC Format. Zainteresowanych odsyłamy do odpowiedniego TEMATU

Reinstalacja windows XP

#1
Reinstalacja windows XP
Kto mi jest w stanie napisać krok po kroku (nie śmiejcie się pierwszy raz to robię) jak na nowo zainstalować system Windows XP
Na marginesie dodam że mam inna płytkę...
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: opera
#2
RE: Reinstalacja windows XP
1.Wkładasz płytke z windowsem.
2.Otwierasz plik setup jeżeli nie masz włączonego autoodtwarzania.
3.Wybierasz opcje uaktualnienia lub nowej instalacji.
4.Wpisujesz numer seryjny(na pudełku).
5.Naciskasz dalej lub wybierasz aktualizacje z internetu.
6.Program instalacyjny kopiuje pliki po czym wyłącza komputer.
7.Gdy już wszystko zostanie załadowane naciskasz enter.
8.Później F8Oczko.
9.Program szuka czy nie ma wcześniejszej instalacji windows na dysku(w zależności co chcesz zrobić wciskasz R lub enter).
10.Wybierasz partycje pod instalacje.
11.Wybierasz opcje z listy(formatowanie {Fat,Ntfs}=szybkie albo konwertowanie partycji na ntfs.
12.Instalacja windows(jeżeli będzie jakiś błąd wciśnij enter).
13.Po restarcie system konfiguruje kompa(język pisania,date strefe czasu),konfiguruje także ustawienia sieci(jeśli mają być one domyślne wciskaj dalej).
14.Trwa to około pół godziny(także spoko).
15.System włącza się ponownie wciskasz tak(zmienia rozdzielczość z 640x480 na 800x600),dalej znowu połączenie z internetem(jeżeli chcesz bo jeśli nie do pomiń albo dalej).
16.Ustawiasz konto użytkowinka(nie zostawiaj pustego bo będzie kłopot)wpisz w pierwszym od góry swoją nazwe.
17.Gratulacje zainstalowałeś windowsa xp;).Pozdro
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: opera
#3
RE: Reinstalacja windows XP
Siemano mam nadzieje ze masz bootowalna plyte i instalacje odpalisz bezproblemowo(ustaw w biosie aby system rozruszyl sie z plyty):D:D:D

A tu masz symulator instalacji Windows XP


http://komputery.idg.pl/ftp/pc_4451/Wind...r.1.0.html


POZDRO:D:D
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#4
RE: Reinstalacja windows XP
1. Włóż bootowalną płytkę instalki XP.
2. Wyłącz i włącz komputer.
3. Pojawi się ekran. F3 instaluje. Klikamy więc F3:

[Obrazek: klawiszf3lb5.jpg]

4. Padnie pytanie o wybór partycji. Jeśli pierwszy raz instalujemy XP'eka i nie ma dysku zformatowanego, klikamy N, aby utworzyć nową partycję.
W przykładzie mam XPHome na C: i chcę bez utraty danych zainstalować
również Pro SP2 ale brakuje partycji na Pro SP2 klikamy więc N bo musimy ją utworzyć.

[Obrazek: partycjelv3.jpg]

5. Teraz należy wklepać rozmiar partycji w megach. Dla Home chcemy
utworzyć partycję 6 GB wiec wpisujemy 6024 i klikamy ENTER.
Podajemy system plikow, literę partycji, rozmiar w megach i klikamy ENTER. Zostanie partycja utworzona.

[Obrazek: systemplikowsx6.jpg]

Strzelamy partycję tą na ktorej chcemy instalowac Win i klikamy
ENTER rozpoczie sie strzelanie formacika... Ale musimy wybrać typ
formatu. Quick czy Full Format?? Full. Strzelać Full.

Full Format = Zanim sformatuje partycje to oferuje możliwość sprawdzenia
błędów i jeśli znajdzie spróbuje je usunąć. Co zwalnia proces formata.

Quick = Od razu formatuje ale bez sprawdzenia dysku! Wybierając
tę opcję należy koniecznie upewnić się że na dysku nie
ma ani jednego błędu i że został już wcześniej przeskanowany! Strzelajmy Full, chyba że nasz dysk jest naprawdę dobry bez ani jednego błędu!

6. Copiowanie strzela się.

7. Zaczyna się odliczanie do resetu komputera. Zamiast czekać
kliknij ENTER. Ruszy po resecie instalka XP ;)

Pozdro...
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#5
RE: Reinstalacja windows XP
Wszyscy zapominają,że istnieje u góry Szukaj.
Znalazłem np. TO
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: opera
#6
RE: Reinstalacja windows XP
dzieki chlopaki za pomoc .Jak znajde troche wiecej czasu odrazu przeinstaluje system...pozdro
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: opera
#7
RE: Reinstalacja windows XP
Jak sie zainstaluje windows xp to trza go aktywować, bo bedzie dzialac tylko 30 dni - tak gdzies slyszalem.
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: ie
#8
RE: Reinstalacja windows XP
klik20 napisał(a):(...)partycję 6 GB wiec wpisujemy 6024...
6 GB to chyba będzie (jak dobrze policzyłem) 6144MB a nie 6024MB.
klik20 napisał(a):(...)i klikamy ENTER.
ENTER to chyba tylko wcisnąć, bo klikać to można myszką.
 System operacyjny: windows_98_nt Przeglądarka: opera
#9
RE: Reinstalacja windows XP
ej ale chba przed zainstalowaniem systmu trzeba dysk sformatować... no nie?

bo jak dobrze mi wiadomo z własnych doświadczeń mimo opcji formatowania podczasi instalacji wcale nie ma takiego formatowania...
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: opera
Programy: Polecane / Nowe / Inne



Użytkownicy forum szukali:
reinstalacja windows xpponowna instalacja windows xpjak przeinstalować windows xpjak reinstalować windows xpreinstalacja win xpreinstalacja windowsreinstalacja systemu windows xpwindows xp reinstalacjareinstalacja windowsa xpprzeinstalowanie windows xp

Podobne wątki (Reinstalacja windows XP)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Odzyskanie numeru seryjnego Windows 7 i reinstalacja systemu ramzel 1 1626 18.03.2014, 15:55
Ostatni post: broda99
  Reinstalacja Windows 7 Starter M1strzu 16 16286 11.03.2014, 18:58
Ostatni post: M1strzu
  reinstalacja w windows 8 w laptopie HP jak znależć dysk sieciowy? RIHIANNA 2 2099 23.12.2013, 22:20
Ostatni post: RIHIANNA

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Wybrane wątki (Reinstalacja windows XP)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Instalacja systemu WIN10 i błąd C1900101-30018 yarocygaro 1 373 20.08.2015 08:46
Ostatni post: saper1972
  błąd systemu plików (-1073741819) Duck123 1 301 20.08.2015 08:45
Ostatni post: saper1972
  Odblokowanie Partycji Systemowej xMatox1337 3 300 20.08.2015 08:39
Ostatni post: saper1972
  Windows 8 - wygaszanie ekranu laptopa WujekAndrzej 0 232 19.08.2015 21:09
Ostatni post: WujekAndrzej
  Problem z ram? Instrukcja spod 0x7795d968.. Damon1337 12 891 19.08.2015 19:48
Ostatni post: Damon1337
  Powrót z Win10 na Win8.1 RGrandi 0 262 19.08.2015 19:28
Ostatni post: RGrandi
  [BIOS] Czy rozpozna procesor i da odblokować 2 rdzenie? Tugicram 0 199 19.08.2015 15:33
Ostatni post: Tugicram
  Folder wyemigrował w inne miejsce johhny95 2 232 19.08.2015 14:16
Ostatni post: johhny95
  2 systemy na laptopie, a licencje? cikitaa 4 285 19.08.2015 12:50
Ostatni post: kepik
  Aktualizowanie programów - program do Barbossa 2 300 18.08.2015 22:47
Ostatni post: Barbossa
  Zawieszanie się komputera bez powodu. Kutanoid 22 1363 18.08.2015 21:17
Ostatni post: Kutanoid
  Nowoczesny poradnik do Cheat Engine który pokazuje jak korzystać z "Pointer Scanner" dorion300 0 223 18.08.2015 19:31
Ostatni post: dorion300
  Windows 8.1-czy istnieje jakaś lista wadliwych aktualizacji? jogus48 0 217 18.08.2015 18:59
Ostatni post: jogus48
  Windows 8 Problem ze zmniejszeniem partycji C Silde 5 409 18.08.2015 18:02
Ostatni post: broda99
  System Windows nie może odnaleźć pliku yarocygaro 9 579 18.08.2015 17:50
Ostatni post: yarocygaro