Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Gra MMO. Od czego zacząć?

#1
Gra MMO. Od czego zacząć?
Chcę stworzyć zupełnie nową grę MMO. Taki tam Wiedźmin 3 tylko dla wielu graczy. Fabularnie podobną do MMO o Janie III Sobieskim tylko w 3D. Mam już sporo assetów ale programistycznie potrzebuję wsparcia. I tu nasuwają się pytania: W jakim języku ją napisać? Jaki serwer będzie potrzebny? Czy ktoś z forumowiczów próbował?
 System operacyjny: windows_eight Przeglądarka: firefox
#2
RE: Gra MMO. Od czego zacząć?
Zależy jak ma być skomplikowana gra, ale jak się domyślam, skoro ma być to MMO to pierwsze od czego bym zaczął do szukać jakiś ludzi do współpracy. Samemu zajmie Ci to X lat.
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
#3
RE: Gra MMO. Od czego zacząć?
Masz jakiekolwiek doświadczenie w tworzeniu jakichkolwiek gier 3D ? Proponuje zacząć od tego. Coś prostego a dopiero porywaj się na MMO. I tak jak kolega pisał sam tego nie zrobisz.
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#4
RE: Gra MMO. Od czego zacząć?
Jeżeli to gra nie w przeglądarce - logiczna wydaje się platforma Microsoftu + C++. To jakieś 3 - 4 lata nauki na poziomie który pozwoli Ci zrobić i ZROZUMIEĆ działające demko technologiczne na DirectX, potem już z górki. ;D

Ewentualnie - Unreal Engine 4.
Każdy dzień bez forum to dzień stracony.
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#5
RE: Gra MMO. Od czego zacząć?
(23.05.2016, 14:44)Rincewind napisał(a): Jeżeli to gra nie w przeglądarce - logiczna wydaje się platforma Microsoftu + C++. To jakieś 3 - 4 lata nauki na poziomie który pozwoli Ci zrobić i ZROZUMIEĆ działające demko technologiczne na DirectX, potem już z górki. ;D

Daaaaawno nie widziałem gry napisanej od podstaw. Ci więksi "gracze" mają własne silniki, na których rozwijają więcej niż jedną produkcję (np. RAGE od Rockstara).
Poza tym większość licencjonuje takie oprogramowanie od firm, które wyspecjalizowały się tylko w tym. Z tego co mi wiadomo to najpopularniejsze jest obecnie Unity 3D, CryEngine i Unreal - i osobiście polecam tego pierwszego albo Unreal, ze względu na względną multiplatformowość.

Jeżeli kolega chciałby kiedyś skomercjalizować projekt, to Unreal wydaje się lepszym rozwiązaniem z punktu widzenia opłat licencyjnych - chyba że mówimy o bardzo dużym nakładzie, to wtedy jednak Unity.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#6
RE: Gra MMO. Od czego zacząć?
O Unreal Engine pisałem Język

Co do reszty - pytanie co chce osiągnąć tym projektem.
Każdy dzień bez forum to dzień stracony.
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#7
RE: Gra MMO. Od czego zacząć?
Od siebie dodam tylko, że Wiedźmin pierwszy miał być pisany od podstaw. Po pięciu latach walki twórcy (cały zespół, a nie tylko jedna osoba) doszli do wniosku, że jednak nie dadzą rady. Nie mieli doświadczenia. Zarzucili projekt i zaczęli od tego, że wykupili silnik Aurora od Bioware (ten, na którym chodziło Neverwinter Nights), i dopiero na nim stworzyli Wiedźmina.
Pozdrawiam.
Ajgor
 System operacyjny: windows_eight Przeglądarka: chrome
Programy: Polecane / Nowe / Inne




Podobne wątki (Gra MMO. Od czego zacząć?)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Programowanie dla laika - od czego zaczac? adiq1033 10 11869 28.05.2021, 12:58
Ostatni post: crmdesigner
  Programowanie, od czego zacząć ? Reyo1994 6 12995 22.05.2017, 09:09
Ostatni post: joannakulersa
  Nie mogę zlokalizować funkcji bibliotecznych. Czego użyć do napisania gry okienkowej szefusik 2 1986 30.05.2015, 00:34
Ostatni post: szefusik

Skocz do: