Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Jak ugryźć sprzedaż komputera ?

#1
Jak ugryźć sprzedaż komputera ?
Cześć wszystkim,


Jako za młodu zapalony gracz, pod koniec stycznia poskładałem sobie taką oto puszkę:

Procesor AMD Ryzen 5 1600 AF
Pamięć G.Skill Aegis DDR4, 16 GB 3000MHz
Chłodzenie CPU SilentiumPC Fortis 3 HE1425 v2 (SPC130)
Zasilacz be quiet! 500W PURE POWER 11CM
Płyta główna ASRock X370 Killer SLI
Obudowa Fractal Design Define C
Karta graficzna Sapphire Radeon RX 5700 Pulse 8GB

do tego SSD - PNY XLR8 500 Gb

Do tego Iiyama G2530HSU (kupiona sporo wcześniej, jako zewnętrzny monitor do laptopa)

Niestety, czar gamingu gdzieś prysł po latach, i doszedłem do wniosku że był to nietrafiony zakup (przywykłem do mobilności laptopa) i chciałbym puchę sprzedać, jednakże mam następujący problem - poza dyskiem SSD oraz monitorem, części były kupione na firmę. Staram się teraz ustalić ze sklepem czy poza utratą prawa do rękojmi zakup na firmę wpłynął na okres gwarancji.

Zakładając że poza rękojmią, okresy gwarancji na poszczególne elementy komputera pozostały w zakresie 24-36 miesięcy (poza monitorem bo on jest już po gwarancji) - szło by za taki półroczny zestaw bez systemu zgarnąć +/- 3500 ?

Z góry dzięki za odpowiedzi
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#2
RE: Jak ugryźć sprzedaż komputera ?
Wplynal niestetyPłacze rok gwary na wszystko chyba że sklep z jakiegoś powodu przedłuża to milo z ich strony .
Według mnie 3500 jest dość optymistyczne ale nie niemożliwe .
Przy "problemach z Win10" oraz problemach ze "spadkami FPS w CS:GO"
Nie pomagam.
 System operacyjny: android Przeglądarka: chrome
#3
RE: Jak ugryźć sprzedaż komputera ?
No własnie nie mogę się tego doszukać w regulaminie morele.net, czekam na ich odpowiedź na wiadomość. W regulaminie wspomniane jest tylko wyłączenie rękojmi w przypadku zakupu niekonsumenckiego"

"1. Towary oferowane w Sklepie internetowym mogą być objęte gwarancją producenta, sprzedawcy lub dystrybutora, gdy jest to zaznaczone w opisie produktu na stronie sklepu w zakładce „gwarancja i zwroty”. W przypadku kiedy z towarem dostarczona jest oryginalna karta gwarancyjna, napraw gwarancyjnych dokonują autoryzowane punkty serwisowe w całym kraju. W niektórych przypadkach naprawy gwarancyjne realizowane są w autoryzowanych punktach serwisowych za okazaniem dowodu zakupu. Okres i warunki gwarancji oznaczone są w karcie gwarancyjnej oraz przy opisie danego towaru na stronie producenta, dystrybutora lub sprzedawcy.
2. Przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
"

"2. W przypadku, gdy Klientem nie jest Konsument:
2.1. odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru jest wyłączona (art. 558 i n. Kodeksu Cywilnego);
2.2. odpowiedzialność Sprzedawcy obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą;
2.3. odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do wartości zamówienia;
2.4. Sprzedawca nie odpowiada za działania i zaniechania osób trzecich, w tym dostawców poczty, usług internetowych itp.
2.5. Klient nie będący Konsumentem obowiązany jest do zbadania Towaru w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania, celem zweryfikowania zgodności Towaru z umową sprzedaży (tj kompletności zamówienia oraz jakości dostarczonego Produktu) i zgłoszenia Sprzedawcy, w powyższym terminie, wszelkich zastrzeżeń. Klient nie będący Konsumentem, który nie zgłosił zastrzeżeń we wskazanym terminie, traci uprawnienie do powoływania się na nie w przyszłości.
"

edit:
Z odpowiedzi sklepu wynika że jeśli sprzęt objęty jest gwarancją Sprzedawcy to okres gwarancji nie skraca się nawet przy zakupie na firmę.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#4
RE: Jak ugryźć sprzedaż komputera ?
Ale co Was interesuje gwarancja od sklepu, skoro gwarancję daje producent sprzętu? Jako zakup na firmę tracisz rękojmię, gwarancja jest opisana u producenta i sklep nie może Ci jej skrócić z własnego kaprysu.
kruki92 napisał(a):Witam , przychodzę tu do Państwa dość poirytowany oraz po prostu wkurzony  problem polega na tym, że mam b dobry net upc kablówke  centrum Warszawy żadna radiówa za 20 zł bo jest to 150 mb troche za niego płacę
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#5
RE: Jak ugryźć sprzedaż komputera ?
Opierając się na odpowiedzi sklepu rozumiem to tak:

-jeśli gwarantem jest sklep to nawet w przypadku gdy producent w warunkach gwarancji wyłączy użytek firmowy, sklep nadal gwarancję zrealizuje w jakiś sposób
-jeśli gwarantem jest producent to obowiązują tylko i wyłącznie jego warunki gwarancji, i sklep nie ma nic do gadania.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
Programy: Polecane / Nowe / Inne




Podobne wątki (Jak ugryźć sprzedaż komputera ?)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czy dobrym pomysłem jest sprzedaż komputera i kupno konsoli? pytam32 21 28887 04.05.2018, 23:01
Ostatni post: MonteCristo
  Sprzedaż biżuterii na niemieckim Ebay czy to ma sens? Kamilos1 2 8885 08.06.2016, 12:14
Ostatni post: Kamilos1
  Sprzedaż Windowsa, legalność, umowa Kalesoniarz 8 1630 13.06.2015, 23:16
Ostatni post: geekboy68k

Skocz do:


Wybrane wątki (Jak ugryźć sprzedaż komputera ?)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Termometr bezdotykowy - kupiłbym poprawnie (!) działający, pomóżcie wybrać januszekm3 26 36801 28.09.2019 17:52
Ostatni post: januszekm3
  Czy ten trik może działać lactoral 1 5188 25.09.2019 16:54
Ostatni post: ptrick
  Pytanie o konto premium Deezer lactoral 10 11828 21.09.2019 08:51
Ostatni post: lactoral
Question Czat na Steam lactoral 3 5261 11.09.2019 16:08
Ostatni post: ptrick
Question Jakie ryzyko zakupów na eBay? Clinic 2 5549 26.08.2019 03:04
Ostatni post: Clinic
Question Jak bezpiecznie wpłacić pieniądze na konto PayPal lactoral 22 18971 09.08.2019 14:46
Ostatni post: lactoral
  Wybór kompresora do domowego warsztatu Bodzio Chomik 5 7564 05.07.2019 23:26
Ostatni post: MonteCristo
  Szukam lamp solarnych do oświetlenia schodów przed domem. kamel16 25 23058 27.06.2019 10:16
Ostatni post: ~Anonim
  Witam wszystkich. Co sądzisz o blogu z poradami dla Windowsa? jou300 28 22631 24.06.2019 15:47
Ostatni post: jou300
Ściana Zapisywanie w emulatorze Vice C64 lactoral 0 6143 21.06.2019 21:03
Ostatni post: lactoral
Exclamation Żyje stara ekipa? ;> Heniekrab97 16 30864 09.05.2019 23:08
Ostatni post: Deska
  Państwo ne E? broda99 2 7466 11.04.2019 18:47
Ostatni post: Lexan
  Edytor LaTeX/TeX Bodzio Chomik 1 7311 06.04.2019 07:24
Ostatni post: Szachista
  Otwarcie portów w Liveboxie. Ejdrien. 1 7579 18.03.2019 03:22
Ostatni post: Illidan
  Obraz z mniejszych obrazków gentleman 7 8279 15.02.2019 14:15
Ostatni post: gentleman