Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Jak ugryźć sprzedaż komputera ?

#1
Jak ugryźć sprzedaż komputera ?
Cześć wszystkim,


Jako za młodu zapalony gracz, pod koniec stycznia poskładałem sobie taką oto puszkę:

Procesor AMD Ryzen 5 1600 AF
Pamięć G.Skill Aegis DDR4, 16 GB 3000MHz
Chłodzenie CPU SilentiumPC Fortis 3 HE1425 v2 (SPC130)
Zasilacz be quiet! 500W PURE POWER 11CM
Płyta główna ASRock X370 Killer SLI
Obudowa Fractal Design Define C
Karta graficzna Sapphire Radeon RX 5700 Pulse 8GB

do tego SSD - PNY XLR8 500 Gb

Do tego Iiyama G2530HSU (kupiona sporo wcześniej, jako zewnętrzny monitor do laptopa)

Niestety, czar gamingu gdzieś prysł po latach, i doszedłem do wniosku że był to nietrafiony zakup (przywykłem do mobilności laptopa) i chciałbym puchę sprzedać, jednakże mam następujący problem - poza dyskiem SSD oraz monitorem, części były kupione na firmę. Staram się teraz ustalić ze sklepem czy poza utratą prawa do rękojmi zakup na firmę wpłynął na okres gwarancji.

Zakładając że poza rękojmią, okresy gwarancji na poszczególne elementy komputera pozostały w zakresie 24-36 miesięcy (poza monitorem bo on jest już po gwarancji) - szło by za taki półroczny zestaw bez systemu zgarnąć +/- 3500 ?

Z góry dzięki za odpowiedzi
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#2
RE: Jak ugryźć sprzedaż komputera ?
Wplynal niestetyPłacze rok gwary na wszystko chyba że sklep z jakiegoś powodu przedłuża to milo z ich strony .
Według mnie 3500 jest dość optymistyczne ale nie niemożliwe .
Przy "problemach z Win10" oraz problemach ze "spadkami FPS w CS:GO"
Nie pomagam.
 System operacyjny: android Przeglądarka: chrome
#3
RE: Jak ugryźć sprzedaż komputera ?
No własnie nie mogę się tego doszukać w regulaminie morele.net, czekam na ich odpowiedź na wiadomość. W regulaminie wspomniane jest tylko wyłączenie rękojmi w przypadku zakupu niekonsumenckiego"

"1. Towary oferowane w Sklepie internetowym mogą być objęte gwarancją producenta, sprzedawcy lub dystrybutora, gdy jest to zaznaczone w opisie produktu na stronie sklepu w zakładce „gwarancja i zwroty”. W przypadku kiedy z towarem dostarczona jest oryginalna karta gwarancyjna, napraw gwarancyjnych dokonują autoryzowane punkty serwisowe w całym kraju. W niektórych przypadkach naprawy gwarancyjne realizowane są w autoryzowanych punktach serwisowych za okazaniem dowodu zakupu. Okres i warunki gwarancji oznaczone są w karcie gwarancyjnej oraz przy opisie danego towaru na stronie producenta, dystrybutora lub sprzedawcy.
2. Przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy taśmy są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.
"

"2. W przypadku, gdy Klientem nie jest Konsument:
2.1. odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru jest wyłączona (art. 558 i n. Kodeksu Cywilnego);
2.2. odpowiedzialność Sprzedawcy obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą;
2.3. odpowiedzialność Sprzedawcy ograniczona jest do wartości zamówienia;
2.4. Sprzedawca nie odpowiada za działania i zaniechania osób trzecich, w tym dostawców poczty, usług internetowych itp.
2.5. Klient nie będący Konsumentem obowiązany jest do zbadania Towaru w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania, celem zweryfikowania zgodności Towaru z umową sprzedaży (tj kompletności zamówienia oraz jakości dostarczonego Produktu) i zgłoszenia Sprzedawcy, w powyższym terminie, wszelkich zastrzeżeń. Klient nie będący Konsumentem, który nie zgłosił zastrzeżeń we wskazanym terminie, traci uprawnienie do powoływania się na nie w przyszłości.
"

edit:
Z odpowiedzi sklepu wynika że jeśli sprzęt objęty jest gwarancją Sprzedawcy to okres gwarancji nie skraca się nawet przy zakupie na firmę.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#4
RE: Jak ugryźć sprzedaż komputera ?
Ale co Was interesuje gwarancja od sklepu, skoro gwarancję daje producent sprzętu? Jako zakup na firmę tracisz rękojmię, gwarancja jest opisana u producenta i sklep nie może Ci jej skrócić z własnego kaprysu.
kruki92 napisał(a):Witam , przychodzę tu do Państwa dość poirytowany oraz po prostu wkurzony  problem polega na tym, że mam b dobry net upc kablówke  centrum Warszawy żadna radiówa za 20 zł bo jest to 150 mb troche za niego płacę
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#5
RE: Jak ugryźć sprzedaż komputera ?
Opierając się na odpowiedzi sklepu rozumiem to tak:

-jeśli gwarantem jest sklep to nawet w przypadku gdy producent w warunkach gwarancji wyłączy użytek firmowy, sklep nadal gwarancję zrealizuje w jakiś sposób
-jeśli gwarantem jest producent to obowiązują tylko i wyłącznie jego warunki gwarancji, i sklep nie ma nic do gadania.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
Programy: Polecane / Nowe / Inne




Podobne wątki (Jak ugryźć sprzedaż komputera ?)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czy dobrym pomysłem jest sprzedaż komputera i kupno konsoli? pytam32 21 29426 04.05.2018, 23:01
Ostatni post: MonteCristo
  Sprzedaż biżuterii na niemieckim Ebay czy to ma sens? Kamilos1 2 9068 08.06.2016, 12:14
Ostatni post: Kamilos1
  Sprzedaż Windowsa, legalność, umowa Kalesoniarz 8 1647 13.06.2015, 23:16
Ostatni post: geekboy68k

Skocz do:


Wybrane wątki (Jak ugryźć sprzedaż komputera ?)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Najlepsza jakościowo słuchawka do telefonu stacjonarnego Panasonic KX-TS2305PDW - 300 adiq1033 0 4033 15.02.2020 18:57
Ostatni post: adiq1033
  Wymiana lasera w wieży. Kilka pytań. krakow2000 18 21661 14.02.2020 23:54
Ostatni post: Lexan
  Jakie buty w góry? Bodzio Chomik 0 3954 13.02.2020 23:31
Ostatni post: Bodzio Chomik
  12zł/brutto za godzine samsungTV 52 59537 11.02.2020 13:40
Ostatni post: Ajgor
  "Hackuję nową aplikację w stacku MERN" Skitter 0 3865 10.02.2020 20:06
Ostatni post: Skitter
  Siłownia - wątek ogólny krzysiek1993 2061 719082 10.02.2020 11:00
Ostatni post: MAŁPISZON
  Zarabianie na kryptowalutach - Jaki podatek? Potrzebna DG? Kubus766 2 4334 29.01.2020 20:25
Ostatni post: Lexan
  Tablet Huawey MediaPad 3T strasznie wolny. Bogdan10 4 4462 13.01.2020 12:17
Ostatni post: SajorMuchodolski
  Praca w Media Expert RTv AGD itd thinkPL 2 5392 04.01.2020 00:30
Ostatni post: ptrick
Exclamation Dysleksja i dyskalkulia w dobie internetu admin 9 5136 16.12.2019 21:17
Ostatni post: Officer Crabtree
  Submarki Xiaomi na Aliexpres lactoral 4 5718 09.12.2019 04:30
Ostatni post: lactoral
Scared Czy ktoś jeszcze dostał dziwny e-mail "oświadczenie o rezydencji podatkowej"? lactoral 21 20771 03.12.2019 02:09
Ostatni post: lactoral
  Meble na wymiar breko 24 24742 22.11.2019 16:54
Ostatni post: Ajgor
  PlayStation 5 i zakup mt17 3 5349 18.11.2019 22:14
Ostatni post: SajorMuchodolski
  dysk holograficzny księżniczki Leii goblin 0 5762 12.11.2019 21:42
Ostatni post: goblin