Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?

#1
Question  Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?
Witam!

Wczoraj odebrałem całkiem nowy zewnętrzny dysk twardy "Toshiba Stor.E Basics".
W końcu - po wielu perturbacjach wymienili mi na nowy/sprawny.
Wymienili praktycznie na podstawie samego paragonu (a raczej - jego kserokopii), gdyż karta gwarancyjna była niepodpisana i niepodstemplowana.
Ale to nie istotneOczko.
Przy odbiorze powiedziano mi, że dysk jest nowy/sprawny, ale gwarancja obowiązuje stara (ta która była ze starym dyskiem), gdyż odkąd weszliśmy do Unii Europejskiej w życie weszły jakieś nowe przepisy świadczenia usług gwarancyjnych.
Polega to na tym, że wymieniają sprzęt na nowy (w pełni sprawny i wolny od wad), ale gwarancji nie dostaje się nowej, tylko jest kontynuacja tamtej starej, która była wraz z wadliwym sprzętem.

A myślałem, że jak dysk jest nowy, to gwarancja również powinna być liczona od początku.
Czyli jak wczoraj (a właściwie - przedwczoraj) przyszedł nowy dysk (bo przysłali przedwczoraj po południu, a Mama odebrała wczoraj rano) - i gwarancja jest na 2 lata na ten model, to powinna obowiązywać od 2013-12-10, a tymczasem jest kontynuowana gwarancja od tamtego dysku, a tamten był kupiony 13 grudnia ubiegłego roku.

Czy z tymi nowymi zasadami świadczenia usług gwarancyjnych to prawda?Oczy
 System operacyjny: windows_98_nt Przeglądarka: firefox
#2
RE: Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?
Tak, to prawda.
kruki92 napisał(a):Witam , przychodzę tu do Państwa dość poirytowany oraz po prostu wkurzony  problem polega na tym, że mam b dobry net upc kablówke  centrum Warszawy żadna radiówa za 20 zł bo jest to 150 mb troche za niego płacę
 System operacyjny: windows_98_nt Przeglądarka: chrome
#3
RE: Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?
Tak gwarancja biegnie od nowa.
[Obrazek: userbarpcf.gif]
 Przeglądarka: firefox
#4
RE: Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?
Atup: Nie biegnie od nowa tylko jest kontynuowana.
kruki92 napisał(a):Witam , przychodzę tu do Państwa dość poirytowany oraz po prostu wkurzony  problem polega na tym, że mam b dobry net upc kablówke  centrum Warszawy żadna radiówa za 20 zł bo jest to 150 mb troche za niego płacę
 System operacyjny: windows_98_nt Przeglądarka: chrome
#5
RE: Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?
Panowie z ekipy FAQ, jeden przeczy drugiemu. Może podacie jakieś konkretne przepisy na potwierdzenie własnej tezy?

Moim zdaniem, jeżeli wymiana na nowy wynika z ustawy (niezgodność towaru z umową), to gwarancja biegnie od nowa. Jeżeli jednak wymiana następuje na skutek gwarancji, to wszystko zależy od jej warunków. Z uwagi na to, że gwarancja nie jest obowiązkowa, nie ma też prawnego wymogu do liczenia czasu od nowa przy wymianie sprzętu na nowy.
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
#6
RE: Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?
Tylko jak zgłaszasz niezgodność towaru z umową to nie odsyłasz go na gwarancję, więc z niej nie korzystasz. Towar wymieniają Ci w ramach innej ustawy czy czego tam. A jeśli oddajesz coś na gwarancję to w ramach jej Ci dane urządzenie naprawiają, a jeśli nie jest możliwa naprawa to wymieniają, ale jeśli wymieniają w ramach gwarancji, to czemu masz dostać nową gwarancję?
kruki92 napisał(a):Witam , przychodzę tu do Państwa dość poirytowany oraz po prostu wkurzony  problem polega na tym, że mam b dobry net upc kablówke  centrum Warszawy żadna radiówa za 20 zł bo jest to 150 mb troche za niego płacę
 System operacyjny: windows_98_nt Przeglądarka: chrome
#7
RE: Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?
Ponieważ taki zapis może (ale nie musi) być w warunkach gwarancji (miałem tak z moim monitorem firmy Philips). Po za tym, to co napisałeś w pełni pokrywa się z tym, co napisałem ja.
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
#8
RE: Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?
Tutaj są warunki gwarancji...
 System operacyjny: windows_98_nt Przeglądarka: firefox
#9
RE: Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?
W Twojej gwarancji jest informacja, że okres gwarancji po wymianie jest kontynuowany. To jest zgodne z prawem i obowiązujące.
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
#10
Question  RE: Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?
A mógłbyś zacytować to zdanie, albo otworzyć plik PDF z warunkami gwarancji, zrobić PrintScreen i zaznaczyć w ramce (np. w "Paincie") to zdanie, w którym jest zawarta informacja o kontynuacji gwarancji w przypadku wymiany?
Bo czytałem to chyba ze 3 razy.
Przeczytałem wszystko co było napisane w języku polskim - i nic...
 System operacyjny: windows_98_nt Przeglądarka: firefox
Programy: Polecane / Nowe / Inne



Użytkownicy forum szukali:
czy gwarancja liczona jest od początku po wymianie monitora w tvkontynuacja gwarancji nowy sprzęt

Podobne wątki (Nowe warunki świadczeń usług gwarancyjnych po wejściu do UE (kontynuacja gwarancji...) - czy to prawda?)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Warunki założenia konta osobistego kubix 4 3028 18.02.2014, 15:47
Ostatni post: bonanza123
  "Kawa hamuje wzrost"- Prawda cy mit? Majkol 14 12581 12.11.2013, 14:12
Ostatni post: koneton
  Czy to prawda że oryginalny Win 7 działa lepiej? Endso 11 4547 03.01.2013, 22:48
Ostatni post: elecktr

Skocz do: