Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone]

#1
Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone]
ogromne dziękiWesoły niby nic ale wkurza gdy nagle moja piłka zaczyna sie kręcić jak szalona wokół kropkiJęzyk

hmm no to muszę dalej sobie tutkować może w końcu otexturuję moją piłeczkę^_^

__________________________________________

pojawił się u mnie pewien problem...
chce zrobić >>TEN<< tutorial. mój blender pracuje z Pythonem 2.6.2. ściągnąłem YafaRay 0.1.1 - Python 2.6 (for Blender releases built with Python 2.6). po wybraniu Render->YafRay Export 0.1.1 w konsoli pojawiają mi sie takie błędy:

[Obrazek: beztytuukr.th.jpg]

wiesz może jak rozwiązać ten problem?
Zapraszam do mojej małej galerii;)

>>Galeria<<
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#2
RE: Od czego zacząc prace w blenderze?
Wygląda, że masz jakąś niezgodność wersji. Blender powinien być w wersji 2.49a (lub b), Python w wersji 2.6.2 a Yafaray w wersji 0.1.1. I ŻADNA inna nie może być. Ja mam te wersje i u mnie wszystko działa bez problemu
Pozdrawiam.
Ajgor
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#3
RE: Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone]
uff jutro zrobię tak jak radzisz... bo dziś juz pewnie mi się nie uda..

tak poza tym to wymodelowałem młotek:D
[Obrazek: motek.th.jpg]

tylko mam taki problem z tymi nierównościami;/ główka młotka nie pasuje do trzonka;/ wystaje coś na kształt tyłka;| próbowałem to jakos wygładzić ale nie bardzo mi wyszło;/

a w tutku nie znalazłem nic o tym jak koles sie pozbył tego.

no i jeszcze mam jakis dziwny cień w miejscu przejścia "zebów" w głowice młotka i tez nie wiem co to jestYsz

do tego po wyrenderowaniu obrazu mam jakies plamyYsz
[Obrazek: beztytuuiu.th.jpg]

kurcze jeden model a tyle problemówYsz sorki że tak Ci gitare zawracamYsz
Zapraszam do mojej małej galerii;)

>>Galeria<<
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#4
RE: Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone]
Mysle ze wyekstrudowales za duzo polygonow Wesoły Tworzac najpierw tyl mlotka, a pozniej dol wyekstrudowales dwa poly z tylu. Jesli chodzi o ten dziwny cien, sprobuj wejsc w tryb Edit mode, i w panelu Mesh tools kliknij Rem Doubl. Po za tym nie wygladziles modelu po nadaniu SubSurf. W trybie Object mode w panelu Link and materials kliknij przycisk Set smooth.
Pozdrawiam.
Ajgor
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#5
RE: Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone]
hmm sądzę że tak właśnie było bo podstawa z której ekstrudowałem była podzielona... teraz juz nic z tym nie zrobię bo zastosowałem subsurf i mam za dużo poly. ta kreska to było hmmm "daszek" nad modelem. nie wiem skąd się wziął ale naprawiłem chowając go, niestety dalej trochę widać taki pagórekJęzyk (wiem wiem to tak jakbym skleił widelec polo-plastrem ale głowice i tak będę robił na nowoKrzywy)

rzeczywiście miałem ponad 1000 powtarzających sie wierzchołkówJęzyk
ale nie wszystkie plamy znikły;)

załączam plik .blend może jak w wolnej chwili zerkniesz to wychwycisz jeszcze jakieś błędyWesoły
http://wyslijto.pl/files/pre_download/rn2gb5ph1c

p.s.
jeszcze mam takie pytanie. bo żeby model był gładki użyłem subsurf dwukrotnie. raz z opcjami 4 i raz z opcjami 2. i chyba to przesada bo czy wystarczyłoby użyć raz z opcją 2-3 a potem setsmooth by i tak mi wygładził model?
Zapraszam do mojej małej galerii;)

>>Galeria<<
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#6
RE: Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone]
Hmm no cóż... Już wiem, co zrobiłeś nie tak z tą podstawą. Prawdopodobnie ekstrudowałeś ścianki z opcją Individual faces, a trzeba było jako region. Później jak rozwijałeś obiekt, to tak się namieszało, że już tego nie cofniesz. Najlepiej robić model od początku Wesoły Co do tego cienia na górze, to nie wiem, jak to zrobiłeś, ale masz tam dwie siatki nałożone na siebie. Jak by dwa obiekty, które są połączone w całość.
Też przerobiłem tego tutka. Zajęło mi to jakieś... kilkanaście minut.
Popatrz:

mlotek.blend

Po załadowaniu wciśnij F12 Wesoły Jest tam kilka materiałów nałożonych...

A co do SubSurf... Masz siatkę zagęszczoną "na stałe". Nie kliknąłeś czasem przycisku "Apply" w ustawieniach modyfikatora SubSurf? Nie trzeba tego robić. A nawet nie jest wskazane. W moim modelu SubSurf normalnie działa, a możesz go normalnie wyłączyć i modelować dalej.
Co do stopnia zagęszczenia SubSurf (nazywa się to iteracja) to tu nie ma konkretnych przepisów. Jedna jest zasada - im wyższy stopień iteracji, tym gładszy model, ale dłuższy czas renderingu, i wolniejsze odświeżanie podglądu. Przy skomplikowanych scenach rendering może się wydłużyć nawet o całe godziny. Dlatego nie należy z nim przesadzać. W większości przypadków między 3 i 4 stopniem nie widać różnicy, więc po co wydłużać Wesoły W Blenderze w ustawieniach modyfikatora masz dwa parametry: Levels i Render levels. Pierwszy służy do zagęszczania siatki w podglądzie w samym Blenderze, a drugi na renderowanych obrazkach. Ja sobie zawsze ustawiam oba na 3.
Zresztą po wczytaniu mojego modelu możesz sobie pooglądać każdy element w trybie edycji, pooglądać ustawienia, materiały itp...
Pozdrawiam.
Ajgor
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#7
RE: Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone]
kilkanaście minut z materiałami i teksturąWow szczena mi opadła...

ja męczyłem się dobrą godzinę jak nie więcej i do tego nie byłem w stanie przesuwać przy modelowaniu zębów ścianek jak w tutku (bo mi się wyginały nie tak jak trzeba) tylko przesuwałem grupami wierzchołków a potem mirroring, żeby nie babrac sie z drugim zębemYsz...
sądzę że gdzieś w trakcie modelowania coś mi się zdublowało albo co i porobiły się kosmiczne rzeczyJęzyk

co do SubSurf to tak, dawałem apply i teraz wiem żeby tego nie robićJęzyk

kurde... sam nawet nie doszedłbym jak zrobić drewniany trzonekYsz heh coś mi się widzi że sobie jeszcze posiedzę zanim cokolwiek sam zrobię...

Edit:
heh już wiem co poszło nie tak... gdy chciałem zaoszczędzić czas przy doginaniu zębów użyłem mirroringu, ale że cała figura jest ekstrudowana z jednego Cube'a to poza zebem zduplikowała mi się też podstawa;]

poza tym doszedłem w czym miałem problem... po prostu tam nie trzeba używać skalowania [S] ale przesunięcia [G] i wszystko samo idzieKrzywy

Edit 2:
[Obrazek: 54866988.th.jpg]
wyszło po dłuższym czasie i kilku poprawkachKrzywy
moja "drewniana" rączka mało przypomina Twoją... chyba skorzystam z Twoich ustawień;)
Zapraszam do mojej małej galerii;)

>>Galeria<<
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#8
RE: Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone]
Bez przesady Wesoły Kilkanaście minut to nie taka znów rewelacja na taki model. Trochę wprawy w modelowaniu, i w poruszaniu się w przestrzeni 3D i tyle. Po za tym te materiały nie są za dobre (widziałeś kiedyś tak błyszczący młotek?Wesoły ). Nałożyłem je dla celów poglądowych Wesoły Ponadto tekstury są nałożone przy użyciu standardowych mapowań, co jest bardzo szybkie, ale nie do wszystkiego się nadaje. Najczęściej do skomplikowanych modeli używa się mapowania UV, które jest BARDZO praco, i czasochłonne. Ale można nim zdziałać cuda.
No i przy modelowaniu zastosowałem niektóre techniki i narzędzia inne niż w tutku, dzięki którym zrobiłem to szybciej Wesoły
Akurat przy "zębach" ja używałem skalowania Wesoły Ale po osi i ze skalowaniem skokowym. Najpierw wciskasz "S", później literkę odpowiedniej osi (w tym przypadku "Y"), i na koniec skalując trzymasz wciśnięty CTRL. Wtedy jest o wiele łatwiej Wesoły
Co do materiałów - Blender ma wbudowanych kilka tekstur proceduralnych. Ale żeby je wykorzystać, trzeba na prawdę wiedzieć, jak to się robi. Wciśnij najpierw F5, żeby wejść do edytora materiałów. W panelu Links and pipeline masz gadżet podpisany "Link to Object". W nim nazwę materiału aktualnie przypisanego do zaznaczonego obiektu. Na początku jest jeden wspólny materiał dla wszystkich obiektów. Żeby przypisać nowy, kliknij kwadracik z podwójną strzałką Góra/Dół i wybierz ADD NEW. Powstanie nowy materiał. Możesz tu też zmienić mu nazwę. Następnie wciśnij F6. Wejdziesz do edytora tekstur. Masz tu gadżecik podpisany "Texture type", i pod nim przycisk podpisany "None". Jak na nim klikniesz, to pojawi się lista dostępnych tekstur proceduralnych. Wybierasz, którą chcesz, i po prawej stronie pojawi się panel z parametrami odpowiednimi do danej tekstury. Ponadto na liście tekstur masz pozycję Image. Jak go wybierzesz, po prawej pojawi się panel z przyciskiem "Load". Klikasz go, i możesz załadować obrazek z dysku. Jeśli masz w programie już jakąś teksturę (na przykład na innym obiekcie) i chcesz jej użyć tutaj, to nie musisz ładować go na nowo. Przy "Load" masz znany już gadżecik ze strzałkami...
Po wybraniu obrazka zostanie on nałożony na obiekt, ale sposób nałożenia może Ci nie odpowiadać. Przechodzisz spowrotem na panel edycji materiału (F5) i szukasz panelu Map input. I tu już jest cała zabawa. "Flat", "Cube", "Tube", "Sphe" to podstawowe sposoby mapowania. Jest tu sporo parametrów, których opisanie wymagało by całej książki Wesoły Jest na przykład mapowanie UV, które jest całą wiedzą tajemną Wesoły Ale o tym nie będę pisał, bo przesiedział bym tu najbliższy miesiąc Wesoły

Na koniec mała ... "tajemnica" Wesoły Popatrz:

http://matrep.parastudios.de/index.php

To jest repozytorium (magazyn) gotowych materiałów do Blendera Wesoły Wyszukujesz materiał, zapisujesz na dysk, następnie w swojej scenie wybierasz menu File/Append or link, wybierasz plik z materiałem, w nim Material i klikasz na górze po prawej "Load library". Materiał zostanie załadowany. Wchodzisz do edytora materiałów (F5), zaznaczasz obiekt, na który chcesz nałożyć materiał, i z listy wybierasz załadowany materiał (będzie na liście materiałów).
A jeśli już bardzo się napaliłeś na Blendera ( Wesoły ) To zajżyj tu:

http://blendernewbies.communitytoolbars.com/

Masz tu toolbara, który się doinstalowuje do przeglądarki www. A na nim masz bezpośrednie skróty do tutoriali, materiałów, newsów, wielu kanałów RSS na temat Blendera i grafiki ogólnie, bezpośrednią wyszukiwarkę materiałów itp Wesoły
Acha. I na koniec ciekawostka. Chcesz zobaczyć, jak będzie wyglądał Blender 2.5? Jeśli się nie boisz, to patrz:

http://www.graphicall.org/builds/builds/...mp;id=1118

Kliknij na dole Download Build. Zainstaluj i odpal Wesoły Myślę, że to będzie mały szok Wesoły Pamiętaj jednak, że to jeszcze nie jest oficjalny release. Prawdopodobnie nie wszystko jeszcze działa...
Pozdrawiam.
Ajgor
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#9
RE: Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone]
tak po kolei pisząc to działa mi już YafRayWesoły

jak próbowałem skalować właśnie poprzez S Y z Ctrl to sie niektóre niepotrzebne krawędzie wyginałyJęzyk ale z G Y z CTRL poszło dobrze;]

tą teksturę "drewnianego trzonka" właśnie, przy pomocy tutka, robiłem za pomocą tekstur proceduralnychWesoły
i w tym tutku MapInput robiłem na jakiś Empty;) do końca nie rozumiem o co chodzi ale kiedyś do tego dojdęWesoły

dzięki za ten magazyn materiałów:D na pewno się przyda;)

toolbar się przyda jak będe miał juz własnego kompa;]

niestety raczej nie zainstaluję blendera 2.5 bo nie mam linuxa;/
Zapraszam do mojej małej galerii;)

>>Galeria<<
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#10
RE: Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone]
A kto tu mówi o linuksie? Przecież to jest wersja pod windęOczko
Ups.. Faktycznie pojawił się link do linuksa. Zaraz poszukam pod windę i podam...

Edit:

http://www.graphicall.org/builds/builds/...mp;id=1080

Tu jest pod windę.
Pozdrawiam.
Ajgor
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
Programy: Polecane / Nowe / Inne



Użytkownicy forum szukali:
blender gotowe materiałygotowe materiały do blendera

Podobne wątki (Od czego zacząc prace w blenderze? [wydzielone])
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z odzialaniem w blenderze Silver89 1 8543 30.07.2016, 10:05
Ostatni post: Ajgor
  Za pomocą czego odtworzę filmy z pendrive na telewizorze bez wejścia USB? muad5 5 11329 04.01.2016, 19:43
Ostatni post: jakobin_1983
  Zlecę wykonanie projektu w Blenderze. jagodaaszkoda 1 6754 15.07.2015, 10:52
Ostatni post: PumpingBoy

Skocz do: