Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Problemy z serwisem MSI, co robić?

#1
Problemy z serwisem MSI, co robić?
Witam wszystkich bardzo serdecznie,
Chciałbym podzielić się z Wami moimi doświadczeniami i tym co mnie spotkało podczas zgłoszenia reklamacyjnego komputera w MSI.

Sprawa dotyczy zakupionego na początku czerwca laptopa MSI GP62 (przez sklep * zablokowano *). Po dwóch miesiącach użytkowania zauważyłem, że komputer nie ładuje się poprawnie (pojawiał się np. komunikat o 2 min potrzebnych do pełnego naładowania przy 14% stanie baterii. Komputer można było trzymać podpięty do sieci godzinami, a stan naładowania nie zmieniał się lub przyjmował losowe wartości przy ponownych uruchomieniach sprzętu). Komputer trafił do sklepu gdzie został zakupiony ze zgłoszeniem reklamacyjnym. * zablokowano * przyjął komputer wykonując dokumentację opisującą problem i stan zewnętrzny komputera (razem ze zdjęciami). Następnie komputer został przekazany już przez sprzedawcę do serwisu producenta, gdzie zdiagnozowano usterkę, jako wadę baterii. Baterię wymieniono i jak przekazał mi sprzedawca - przeprowadzono testy obciążeniowe komputera, które wypadły pozytywnie,a serwis MSI uznał, że sprzęt jest w pełni sprawny. Wtedy komputer został odesłany do * zablokowano *, gdzie ich technik przeprowadził własne testy weryfikujące poprawność wykonanej naprawy,a sprzęt ich nie przeszedł - stwierdzono, że komputer jest niesprawny. Laptopa odesłano do MSI, gdzie został ponownie otwarty (tym razem rozebrano go na części pierwsze, wcześniej wymiana baterii wymagała zdjęcia dolnej klapy), gdzie wykryto zalanie sprzętu cieczą (otrzymałem zdjęcia), odmawiając tym samym naprawy. Obecnie po długich dyskusjach z MSI komputer został odesłany do * zablokowano *, gdzie mogę go odebrać. Cały proces trwał prawie 2 miesiące (komputer trafił do * zablokowano * 14.08, dziś zaś mogę po raz pierwszy od tego czasu mieć go z powrotem - jeszcze nie dobrałem sprzętu)

Sprawa jest dla mnie bulwersująca, ponieważ po swojej stronie jestem pewien, że sprzęt nie miał kontaktu z jakimkolwiek płynem podczas dwumiesięcznego czasu użytkowania od zakupu. Jeśli zalanie byłoby pierwotną przyczyną usterki serwis MSI nie powinien być w stanie uznać pierwszej naprawy jako skutecznej. Obecnie argumentacja serwisu jest taka, że zalanie wygląda na stare i występuje tylko z wierzchniej strony płyty głównej (ze stroną występowania uszkodzenia nie polemizuję), więc nie zauważono jej podczas pierwszej naprawy (gdzie tylko zdjęto dolną klapę). MSI próbuje mnie przekonać, że doszło do wysoce nieprawdopodobnego zbiegu okoliczności: bateria była wadliwa więc ją wymieniono, a następnie w przeciągu kilku dni między pierwszą naprawą, a odesłaniem do * zablokowano * ich zdaniem stare zalanie się ujawniło, powodując nową usterkę. Zdjęcia zalania jakie otrzymałem skonsultowałem z niezależnym serwisem specjalizującym się w zalaniach sprzętu. Odpowiedź brzmi: "z przedstawionych zdjęć z całą pewnością można stwierdzić jedynie iż laptop została zalany i to "mocno" (kilka ognisk korozji). Niestety tu najrozsądniej będzie wymienić całą płytę. Co do wyznaczenia czasu zalania nie jest to praktycznie możliwe ponieważ korozja może postępować rożnie w zależności od przynajmniej kilku czynników - rodzaj cieczy temperatura otoczenia przepływ prądu etc.." MSI stara się mnie przekonywać, że na podstawie postępu korozji datują zalanie na czas przed głoszeniem reklamacyjnym (z mojej perspektywy wygląda to jak wybranie wygodnego dla nich jednego z wielu możliwych wariantów), co z przedstawionej opinii eksperta nie jest możliwe do określenia z taką precyzją. Moim zdaniem jeśli zalanie rzeczywiście byłoby tak stare, to jak wspomniałem, jego efekty powinny być zauważone podczas pierwszej wizyty sprzętu w serwisie MSI. Między pierwszą naprawą, a wykonaniem zdjęć "starego zalania" minął miesiąc (od 22.08 do 22.09), więc był to dość długi okres, gdzie korozja mogła znacząco postąpić dając efekt obecnego sporu.

Może ktoś na forum ma doświadczenie w pracy serwisanta i jest w stanie się wypowiedzieć jak waszym zdaniem wygląda datowanie takiej szkody: czy da się ją określić na podstawie postępu korozji, czy jednak zbyt wiele różnych czynników ma istotne znaczenie i nie można tak precyzyjnie określić czasu wystąpienia szkody? Jestem otwarty na pomysły i rady, chociaż obecnie wielkiej nadziei nie mam na to, że sprawa korzystnie się dla mnie rozwiąże, bo jeśli zalania nie można precyzyjnie datować zostanie słowo przeciwko słowu, i mogę jedynie podzielić się tym co odczuwam (a jest to smutek, żal, poczucie niesprawiedliwości i przykrość, że tak mocny sprzęt stał się tykającą bombą, która wkrótce przestanie działać [o ile jeszcze działa, do wiem się gdy odbiorę]). Konfiguracja sprawdzała się świetnie: i7-7700HQ + GF 1050ti + 16gb ram + 240 SSD i 1 TB HDD, pozwalały szybko przerobić grafikę, przeliczyć dane z programów księgowych, przetwarzać dane w statistica i excell, a w przerwie i po pracy odpalić każdą grę w bardzo sensownych ustawieniach, lecz gdybym wiedział, że będę przechodził coś takiego, dzisiaj wybrałbym tę samą konfigurację jednak z innym logiem, sprawdzając dokładniej jak wygląda serwis u poszczególnych producentów (o wybranej marce znalazłem trochę w sieci podobnych przygód).

                   
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
Programy: Polecane / Nowe / Inne




Podobne wątki (Problemy z serwisem MSI, co robić?)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  MSI GE72 vs MSI GE62 (GTX970m, różne procesory) Oni 8 3072 05.12.2015, 16:01
Ostatni post: borecki
  MSI GP72 Leopard Pro vs MSI GE72 Apache snopekcd 2 2596 24.10.2015, 13:44
Ostatni post: Gajwer
  Serwis MSI - Odbiur i dostawa laptopa. MSI GE70 KodiPL 1 608 01.10.2014, 21:26
Ostatni post: Gajwer

Skocz do:


Wybrane wątki (Problemy z serwisem MSI, co robić?)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Uszkodzona matryca - Wymiana czy pozbyć się laptopa ? Elemental 8 1447 29.04.2019 12:17
Ostatni post: Gajwer
  Laptop do league of legends filip050 7 1207 25.04.2019 19:20
Ostatni post: Gajwer
  Laptop do internetu 1500-2000 zł 13-14" cytrynek222 1 933 17.04.2019 17:58
Ostatni post: Gajwer
  Laptop MSI czy ASUS karolina625 1 951 14.04.2019 21:20
Ostatni post: Gajwer
  Brak kursora p2we13 2 926 11.04.2019 16:27
Ostatni post: Gajwer
  Laptop do pracy biurowej do 3000 zł. wojtek9231 1 1043 09.04.2019 18:16
Ostatni post: Gajwer
  Laptop do 3000 sangreal 1 1050 09.04.2019 18:09
Ostatni post: Gajwer
  Laptop do edycji video eremo 22 3878 05.04.2019 18:04
Ostatni post: Gajwer
  Czy wyjście laptopa na 1660 obniży ceny 1070 normals522 3 1014 03.04.2019 17:01
Ostatni post: Gajwer
  Laptop gamingowy ~5000 dominikhelmut 1 948 03.04.2019 16:54
Ostatni post: Gajwer
Ściana Laptopy do gier ? SkuBBi 3 1151 28.03.2019 21:16
Ostatni post: Gajwer
  Laptop nie włącza się. pytam32 3 1225 27.03.2019 16:50
Ostatni post: Gajwer
  laptop 3500-4500 zł do grafiki alyszka 13 2467 27.03.2019 16:46
Ostatni post: Gajwer
  Dell Alienware M11X R2 - 700zł, czy warto? adiq1033 10 1569 22.03.2019 11:50
Ostatni post: MonteCristo
  Dell Vostro 3360 - falujący szary obraz przy korzystaniu z touchpad adiq1033 4 966 21.03.2019 18:18
Ostatni post: Gajwer