19.11.2011, 19:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.11.2011, 18:59 przez CTRL85.)
Red Faction Guerilla
Przylatujemy na marsa, gdzie organizacja, która miała stłumić bunt przeszła na ciemną stronę mocy, bierzemy młot, karabinek, i idziemy tłuc po łbach armie żołnierzy EDF pod szyldem organizacji Red Faction.
![[Obrazek: 118848718-1.jpg]](http://screenshot.xfire.com/s/118848718-1.jpg)
Pudełko
Grę kupiłem w TopSellerze, i nie wiem jakimi gratisami zostali obdarowani posiadacze premierowej edycji. W wyżej wymienionej serii oprócz płyty z grą dostajemy płytę z patchami, oraz czarno-biały poradnik. Warto zaznaczyć, że pod kartonową osłonką kryje się ładna premierowa okładka.
![[Obrazek: 118848715-1.jpg]](http://screenshot.xfire.com/s/118848715-1.jpg)
Ogólnie - bardzo dobrze!
Tak można streścić główną linię fabularną. Przyznacie, że to nic wymyślnego? Jednak w tej grze nie chodzi o fabułę, ale o bezmyślną rozwałkę, która towarzyszy nam niemal na każdym kroku. To jest w tej grze najważniejsze. Bez tego byłby to tylko średni shooter, który niczym szczególnym by się nie wyróżniał.
![[Obrazek: 118834871-1.jpg]](http://screenshot.xfire.com/s/118834871-1.jpg)
Zniszczony Mars
Za efekt zniszczeń odpowiada silnik GeoMod 2.0, który jest odpowiedzialny za grafikę, zniszczenia, jak i fizykę. Grafika jest bardzo ładna. Wybuchy są piękne i soczyste, zniszczenia zazwyczaj realistyczne, choć zdarzało się, że wieża trzymała się tylko na jednej nodze, lub cały budynek na kawałku ściany. W grze możemy zniszczyć niemal wszystko - od swoich baz, przez domy, maszyny, aż po całe bazy wroga. Budynki są bardzo ładne, i realistycznie odwzorowane. Przyczepić się można do tekstur podłoża, które są w bardzo niskiej rozdzielczości, przez co nie wyglądają ładnie. Dźwięki można podsumować bardzo krótko - jest dobrze. Na całe szczęście lokalizacja jest kinowa - odgłosy postaci nagrane po angielsku są bardzo dobrze dobrane. Za to należy się wielki plus.
![[Obrazek: 118552843-1.jpg]](http://screenshot.xfire.com/s/118552843-1.jpg)
Zdobądź swój kawałek Marsa
Planeta jest podzielona na sześć sektorów - PARKER, DUST, BADLANDS, OASIS, STREFE WOLNEGO OSTRZAŁU oraz EOS. Zdobywamy je po kolei wykonując szereg zadań głównych, i pobocznych. Niektóre z nich mogą pojawić się w każdej chwili - możemy dostać cynk o konwoju, który musimy przechwycić, czy o kurierze, który ma ważne papiery. Na szczęście nie musimy ich wykonywać, i nie zostaniemy za to w żaden sposób ukarani. W grze możemy zobaczyć wskaźnik działający podobnie do "gwiazdek" znanych z serii GTA. Za jego pomocą możemy w każdej chwili zobaczyć, czy jesteśmy ścigani przez oddziały EDF.
Model jazdy przed zainstalowanie patcha jest tragiczny - jeździ się bardzo źle, i utrudnia to rozgrywkę, jednak po zainstalowaniu model jazdy się kompletnie zmienia - jeździ się naprawdę przyjemnie, jednak odniosłem wrażenie, że grawitacja na marsie jest większa - pojazdy są ociężałe, a przy 2x mniejszej grawitacji nie powinno tak być.
Walutą obowiązującą na marsie jest złom, który zbieramy po zniszczeniu budynków, i który możemy wydać na broń, i przydatne ulepszenia. Arsenał w grze nie jest ani biedny, ani zbyt bogaty - jest w sam raz. Najważniejszy jest młot - broń, której nie możemy się pozbyć, i który będzie nam towarzyszyć przez całą grę. Do wyboru mam jeszcze m.in.: pistolet, karabin nanobotowy, wyrzutnię rakiet oraz rakietę termobaryczną.
Optymalizacja
Bez patcha optymalizacja lezy i kwiczy. Najnowszy patch przynosi zmiany, które poprawiają nieco sytuację.
Na i3 540
3.06GHz, 4GB RAM, GTS 450 Gainward 1GB nawet przy największej rozróbie płynność nie spadła poniżej 20 klatek, a podczas przejazdów i mniejszych wybuchów stały poziom to 40-45fps.
Ogólne wrażenie po powrocie
Ogólnie gra bardzo mi się podobała. Grafika jest ładna, wybuchy i zniszczenia dają wielką frajdę, dźwięk cieszy uszy. Produkcja nie jest zbyt krótka - przejście całego wątku głównego, wraz z większością misji pobocznych, rozwalenie znacznej większości skrzyń z zapasami, i złóż rudy zajęło mi ok 25 godzin.
Ocena
9
PLUSY:
+ genialne zniszczenia
+ udźwiękowienie
+ 25h gry
+ arsenał
+ młot!
minusy:
- ociężałość pojazdów
- model jazdy (bez patcha)
CTRL85
Zakaz kopiowania tekstu w całości, lub we fragmentach bez mojej zgody!
Link do komentarzy: http://forum.pcformat.pl/Red-Faction-Gue...mentarze-t
![[Obrazek: 118848718-1.jpg]](http://screenshot.xfire.com/s/118848718-1.jpg)
Pudełko
Grę kupiłem w TopSellerze, i nie wiem jakimi gratisami zostali obdarowani posiadacze premierowej edycji. W wyżej wymienionej serii oprócz płyty z grą dostajemy płytę z patchami, oraz czarno-biały poradnik. Warto zaznaczyć, że pod kartonową osłonką kryje się ładna premierowa okładka.
![[Obrazek: 118848715-1.jpg]](http://screenshot.xfire.com/s/118848715-1.jpg)
Ogólnie - bardzo dobrze!
Tak można streścić główną linię fabularną. Przyznacie, że to nic wymyślnego? Jednak w tej grze nie chodzi o fabułę, ale o bezmyślną rozwałkę, która towarzyszy nam niemal na każdym kroku. To jest w tej grze najważniejsze. Bez tego byłby to tylko średni shooter, który niczym szczególnym by się nie wyróżniał.
![[Obrazek: 118834871-1.jpg]](http://screenshot.xfire.com/s/118834871-1.jpg)
Zniszczony Mars
Za efekt zniszczeń odpowiada silnik GeoMod 2.0, który jest odpowiedzialny za grafikę, zniszczenia, jak i fizykę. Grafika jest bardzo ładna. Wybuchy są piękne i soczyste, zniszczenia zazwyczaj realistyczne, choć zdarzało się, że wieża trzymała się tylko na jednej nodze, lub cały budynek na kawałku ściany. W grze możemy zniszczyć niemal wszystko - od swoich baz, przez domy, maszyny, aż po całe bazy wroga. Budynki są bardzo ładne, i realistycznie odwzorowane. Przyczepić się można do tekstur podłoża, które są w bardzo niskiej rozdzielczości, przez co nie wyglądają ładnie. Dźwięki można podsumować bardzo krótko - jest dobrze. Na całe szczęście lokalizacja jest kinowa - odgłosy postaci nagrane po angielsku są bardzo dobrze dobrane. Za to należy się wielki plus.
![[Obrazek: 118552843-1.jpg]](http://screenshot.xfire.com/s/118552843-1.jpg)
Zdobądź swój kawałek Marsa
Planeta jest podzielona na sześć sektorów - PARKER, DUST, BADLANDS, OASIS, STREFE WOLNEGO OSTRZAŁU oraz EOS. Zdobywamy je po kolei wykonując szereg zadań głównych, i pobocznych. Niektóre z nich mogą pojawić się w każdej chwili - możemy dostać cynk o konwoju, który musimy przechwycić, czy o kurierze, który ma ważne papiery. Na szczęście nie musimy ich wykonywać, i nie zostaniemy za to w żaden sposób ukarani. W grze możemy zobaczyć wskaźnik działający podobnie do "gwiazdek" znanych z serii GTA. Za jego pomocą możemy w każdej chwili zobaczyć, czy jesteśmy ścigani przez oddziały EDF.
Model jazdy przed zainstalowanie patcha jest tragiczny - jeździ się bardzo źle, i utrudnia to rozgrywkę, jednak po zainstalowaniu model jazdy się kompletnie zmienia - jeździ się naprawdę przyjemnie, jednak odniosłem wrażenie, że grawitacja na marsie jest większa - pojazdy są ociężałe, a przy 2x mniejszej grawitacji nie powinno tak być.
Walutą obowiązującą na marsie jest złom, który zbieramy po zniszczeniu budynków, i który możemy wydać na broń, i przydatne ulepszenia. Arsenał w grze nie jest ani biedny, ani zbyt bogaty - jest w sam raz. Najważniejszy jest młot - broń, której nie możemy się pozbyć, i który będzie nam towarzyszyć przez całą grę. Do wyboru mam jeszcze m.in.: pistolet, karabin nanobotowy, wyrzutnię rakiet oraz rakietę termobaryczną.
Optymalizacja
Bez patcha optymalizacja lezy i kwiczy. Najnowszy patch przynosi zmiany, które poprawiają nieco sytuację.
Na i3 540

Ogólne wrażenie po powrocie
Ogólnie gra bardzo mi się podobała. Grafika jest ładna, wybuchy i zniszczenia dają wielką frajdę, dźwięk cieszy uszy. Produkcja nie jest zbyt krótka - przejście całego wątku głównego, wraz z większością misji pobocznych, rozwalenie znacznej większości skrzyń z zapasami, i złóż rudy zajęło mi ok 25 godzin.
Ocena
9
PLUSY:
+ genialne zniszczenia
+ udźwiękowienie
+ 25h gry
+ arsenał
+ młot!
minusy:
- ociężałość pojazdów
- model jazdy (bez patcha)
CTRL85
Zakaz kopiowania tekstu w całości, lub we fragmentach bez mojej zgody!
Link do komentarzy: http://forum.pcformat.pl/Red-Faction-Gue...mentarze-t