Liczba postów: 1390
Liczba wątków: 19
Dołączył: 19.09.2008
27.12.2010, 20:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.12.2010, 20:24 przez filippiet.)
Słuchawki a dźwięk przestrzenny
Już nie wiem o co chodzi. Przeczytałem internet i niczego się nie dowiedziałem.
Dostałem słuchawy AKG K512. Jakieś cudo to tam nie jest, ale mi wystarczy. Otóż chciałbym się dowiedzieć, jak można, jeśli w ogóle można, uzyskać efekt dźwięku przestrzennego w grach i filmach. Przykładem jest np. TO lub całkiem znany "Virtual barbershop".
A więc do rzeczy:
Czy da się uzyskać w grze taki efekt?
A w filmie, jeśli ma ścieżkę dźwiękową 5.1 bądź 7.1
W jaki sposób?
Jeśli chodzi o kartę dźwiękową to nie mam się czym chwalić, mam integrę.
~Anonim
Niezarejestrowany
27.12.2010, 20:41
RE: Słuchawki a dźwięk przestzenny
Specjalistą nie jestem, ale z tego co wiem karta dźwiękowa musi wspierać technologię Dolby Headphone (plus odpowiednio zapisane audio) lub CMSS-3D Headphone. Tę ostatnią posiadają karty Creative (nie piszę, że wszystkie) a tę pierwszą innych producentów (też nie wszystkie).
Nie wiadomo mi nic o karcie dźwiękowej zintegrowanej z płytą główną która obsługiwałaby którąś z tych technologii.
Podobno jest także inny sposób - przekodowanie pliku dźwiękowego w odpowiedni sposób:
http://www.videoaudio.pl/forum/Kodowanie...-t176.html.
No i podobno są także słuchawki z wbudowanymi sprzętowymi dekoderami Dolby Headphone, ale nie wiem czy AKG K512 do nich należą.
Cytat:Czy da się uzyskać w grze taki efekt?
Na to nie odpowiem.
Cytat:A w filmie, jeśli ma ścieżkę dźwiękową 5.1 bądź 7.1
W jaki sposób?
Tak - Dolby Headphone lub CMSS-3D Headphone.
Zaznaczę że nigdy nie korzystałem ani z Dolby Headphone ani CMSS-3D Headphone, co i jak wiem tylko z teorii, bo także niedawno mnie to nieco zainteresowało.
~Anonim
Niezarejestrowany
27.12.2010, 21:03
RE: Słuchawki a dźwięk przestrzenny
Ja na Senkach HD201 nie byłem w stanie uzyskać pożądanego efektu 3D na swojej integrze (Realtek ALC888). Po zakupie Creative X-Fi Xtreme Gamer, która wspiera wspomniany przez poprzednika CMSS-3D w grach - cud, miód, malina. Mimo, że słuchawki stereo, to karta dźwiękowa tak rozdziela dźwięk, że bez trudu potrafię odróżnić z którego kierunku pojawiają się kroki czy wybuchy. Co do filmów to zaraz może znajdę jakiś ze ścieżką 5.1 i zobaczę. Jednakże ze zintegrowaną kartą nie ma co porównywać, choć często działanie sterowników Creative'a pozostawia dużo do życzenia.
Istnieją także słuchawki, które emitują dźwięk 5.1, ale te porządne są drogie i po opiniach w Internecie można wywnioskować, że lepiej mieć dobrą dźwiękówkę i dobre słuchawki stereo niż integrę i słuchawki 5.1 .
Liczba postów: 1390
Liczba wątków: 19
Dołączył: 19.09.2008
27.12.2010, 21:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.12.2010, 21:12 przez filippiet.)
RE: Słuchawki a dźwięk przestrzenny
A więc, z tego wynika, że powinienem się zaopatrzyć w lepszą kartę dźwiękową?
Słyszałem o CMSS-3D ale w internecie mało informacji na ten temat. Albo źle szukam
O! Właśnie, kopiowałem pierwszą wypowiedź i mi linka zjadło. Pisząc "TO" zapomniałem dodać link do filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=GnXqRYyeuI0
Liczba postów: 1390
Liczba wątków: 19
Dołączył: 19.09.2008
29.12.2010, 18:26
RE: Słuchawki a dźwięk przestrzenny
Czy dowiem się jeszcze czegoś?
~Anonim
Niezarejestrowany
29.12.2010, 18:32
RE: Słuchawki a dźwięk przestrzenny
Sprawa jest prosta - jeśli na obecnej integrze nie da rady uzyskać satysfakcjonującego Cię dźwięku, to kup kartę dźwiękową, najlepiej ze stajni Asusa lub Creative'a (poczytaj opinie i strzeż się jak ognia modelu X-Fi Xtreme Audio). Ale nikt Ci przecież nie zagwarantuje, że Twoje słuchawki zagrają lepiej na nowej karcie chyba, że ktoś ma ten sam model.
Liczba postów: 1390
Liczba wątków: 19
Dołączył: 19.09.2008
31.12.2010, 02:15
RE: Słuchawki a dźwięk przestrzenny
Wstawiłem mojego starego, zardzewiałego dziewięcioletniego Audigy'ka i o dziwo.. Działa. W grach, które obsługują coś takiego oczywiście, dźwięk jest miodzio. Nie wiem czy jest idealnie, nie mam po czego porównać.