Liczba postów: 2273
Liczba wątków: 237
Dołączył: 04.05.2009
14.07.2020, 14:31
Smart TV a wsparcie producentów
Dawno mnie tu nie było. Szukam niedrogiego TV w okolicach 55 cali z jakimś systemem smart. Początkowo myślałem wziąć Xiaomi 4s, ale nawinął się Philips 7304, który jest droższy o około 300 zł a posiada ambienta (którego w sumie zawsze chciałem mieć). Xiaomi, wiadomo, aktualizacje pewnie będzie wydawać przez wiele lat i pewnie wszystko będzie działać płynnie równie długo. Z innymi producentami (np Samsung, chociaż stary netflix nadal tam jako-tako działa) mam już przykre doświadczenia, że smart tv jest smart przez okres gwarancji albo i nie, aplikacje znikają, wifi siada, aplikacje włączają się przez parę minut.
Chciałbym wiedzieć, czy coś się w tej kwestii zmieniło i którzy producenci dbają teraz o wsparcie swoich starszych urządzeń. Ewentualnie: które modele są wspierane dłużej.
Z drugiej strony zawsze po paru latach mogę dokupić "dongla" i nadal cieszyć się sprawnym TV, ale jednak fajnie nie mieć 2 urządzeń, które robią to samo.
Liczba postów: 6221
Liczba wątków: 56
Dołączył: 11.08.2007
14.07.2020, 19:58
RE: Smart TV a wsparcie producentów
To co mogę ci doradzić to budowa własnego Mini PC, instalacja Windowsa 10 albo Linuxa i masz Smart TV na lata. Windows 10 wspiera Netflixa, jest aplikacja i Chromium Edge.
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"
Nie pomagam na PW, od pomocy jest forum !
Liczba postów: 2273
Liczba wątków: 237
Dołączył: 04.05.2009
15.07.2020, 16:29
RE: Smart TV a wsparcie producentów
na razie właśnie tak używam, ale chciałem mieć przynajmniej na parę lat zintegrowane rozwiązanie.
Liczba postów: 6221
Liczba wątków: 56
Dołączył: 11.08.2007
15.07.2020, 16:54
RE: Smart TV a wsparcie producentów
Mini PC to chyba najlepsze rozwiązanie bo wszystkie Smart TV BOXy mają więcej wad niż zalet.
Przykładowo, kupiłem w ubiegłym roku w grudniu TV Samsunga z Tizenem, Smart TV fajnie i bezproblemowo chodzi i już chciałem sprzedać swojego Mini PC ale zauważyłem że na YouTube po każdej piosence leci reklama. Tak więc Mini PC jest lepszy bo można zablokować w przeglądarce wszystkie reklamy na YouTube.
Oglądając filmy z dysku podpiętego do routera po 50 minutach router odłącza się od Samsunga i trzeba odświeżyć sieć i ponownie nawiązać połączenie i przesunąć film na podglądzie do 50 minuty żeby dalej oglądać co jest bardzo upierdliwe.
TV Samsung na plus ma Netflixa w 4K bo na Mini PC udało mi się odtworzyć tylko w Full HD.
Z TV BOXami na Androidzie też nie jest kolorowo o czym pisaliśmy już tu na forum.
Osobiście zostaje przy swoim Mini PC bo jest najbardziej uniwersalny i najmniej kłopotliwy.
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"
Nie pomagam na PW, od pomocy jest forum !
Liczba postów: 10468
Liczba wątków: 152
Dołączył: 04.04.2006
15.07.2020, 17:19
RE: Smart TV a wsparcie producentów
Coś masz dziwnie. Ja czasem oglądam filmy z dysku, i to na dwóch samsungach w różnych pokojach (oba w tej samej sieci), i nigdy nic mi sie nie rozłączyło. Myślę, że możesz mieć na routerze jakieś ograniczenie ustawione. Chociaż ja nie z dysku podłączonego do routera, tylko z dysku komputera w tej samej sieci.
Pozdrawiam.
Ajgor
Liczba postów: 6221
Liczba wątków: 56
Dołączył: 11.08.2007
15.07.2020, 17:40
RE: Smart TV a wsparcie producentów
Ja wiem że to nie jest wina telewizora tylko routera bo to telewizor komunikuje że router się odłączył.
Jedynie mam ustawienie usypiania dysku na routerze po 10 minutach, a nie po 50.
Dziś wymieniłem kabel USB i będę obserwował.
Tak czy inaczej uważam że lepiej mieć Mini PC niż kupować jakiegoś TV BOXa na Androidzie.
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"
Nie pomagam na PW, od pomocy jest forum !
Liczba postów: 2273
Liczba wątków: 237
Dołączył: 04.05.2009
15.07.2020, 17:46
RE: Smart TV a wsparcie producentów
Samsunga kojarzę właśnie z padającym wifi, na kablu było znacznie lepiej
Liczba postów: 6221
Liczba wątków: 56
Dołączył: 11.08.2007
15.07.2020, 18:19
RE: Smart TV a wsparcie producentów
He, sprawdzę bo to może i wina Samsunga. Coś rozłącza tylko co
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"
Nie pomagam na PW, od pomocy jest forum !