~Anonim
Niezarejestrowany
27.09.2006, 14:03
"Świat" w grach.
Podczas grania w wiele gier (np. Locomania, Operation Tiger Hunt, Trainz Railroad Sim) zauważyłem, że "świat" jest niewielkim wycinkiem płaszczyzny i bardziej jest podobny do makiety - zawsze można dojść (dojechać) do jego granic.
Czy jest możliwe zaprogramowanie "świata", np. w postaci kuli, która ma powierzchnię bez początku i końca? "Wyposażenie" miejsca, w którym w danej chwili znajduje się bohater, byłoby np. pobierane z dysku, natomiast pozostałe miejsca byłyby kasowane z pamięci. Pula miejsc byłaby ograniczona ale nie występowałyby granice o których wspomniałem wyżej.
A może takie gry już istnieją?
Np. w programie AutoCAD do rysowania dostępna jest nieskończona płaszczyzna.
Liczba postów: 4378
Liczba wątków: 203
Dołączył: 24.03.2006
27.09.2006, 14:12
RE: "Świat" w grach.
Nie stanowiłoby to problemu z punktu widzenia technicznego. Już bardzo stare gry z czasów 90-tych mianowicie tamtejsze proste symulatory lotu coś takiego posiadały - leci się w nieskończoność, a teren generowany jest z predefiniowanych szablonów.
~Anonim
Niezarejestrowany
27.09.2006, 18:09
RE: "Świat" w grach.
koziolek napisał(a):Nie stanowiłoby to problemu z punktu widzenia technicznego. Już bardzo stare gry z czasów 90-tych mianowicie tamtejsze proste symulatory lotu coś takiego posiadały - leci się w nieskończoność, a teren generowany jest z predefiniowanych szablonów.
Rzeczywiście, zapomniałem o tamtych symulatorach. Z tego typu gier miałem raczej na myśli Flight Unlimited II.
Poruszony przeze mnie temat bardziej dotyczy powierzchni ziemi. Wyobrażam sobie np. możliwość jazdy czołgiem gdzie tylko przyjdzie ochota, bez napotykania sztucznych granic.
~Anonim
Niezarejestrowany
27.09.2006, 18:49
RE: "Świat" w grach.
o ile sama generacja nieskonczonego terenu (chocby
http://en.wikipedia.org/wiki/Perlin_noise) nie jest najwieksza przeszkoda, to raczej gorzej z "urozmaiceniem", czyli wszelkiego rodzaju obiektami, ktore mozna wylosowac z jakiejs listy, ale ciezko jest raczej stworzyc losowo
~Anonim
Niezarejestrowany
27.09.2006, 21:15
RE: "Świat" w grach.
Są gry gdzie mapka nie ma końca bo poprostu jest to jakby obieg zamknięty. jadąc samochodem po torach obok torów mijamy słup który znowu po jakimś czasie znowu się pojawia. Jeśli chodzi o generowany losowo świat - to raczej wygląda na tej samej zasadzie wgrywane są szablony terenu.
~Anonim
Niezarejestrowany
28.09.2006, 20:10
RE: "Świat" w grach.
~Anonim napisał(a):Są gry gdzie mapka nie ma końca bo po prostu jest to jakby obieg zamknięty. jadąc samochodem po torach obok torów mijamy słup który znowu po jakimś czasie znowu się pojawia. Jeśli chodzi o generowany losowo świat - to raczej wygląda na tej samej zasadzie wgrywane są szablony terenu.
W takich grach masz jednak do dyspozycji znowu wycinek płaszczyzny, bo jeździsz tylko po określonych drogach (torach) na tym wycinku, natomiast po zjechaniu z drogi dojeżdżasz do granic "świata".
~Anonim
Niezarejestrowany
28.09.2006, 21:08
RE: "Świat" w grach.
Nie właśnie nie granic ,jeżdzisz po mapce określonymi drogami , zjeżdżasz zniej i tak jak w wężu jedziesz do góry i pużniej na dole i znowu do góry i puźniej na dole............mapka kończy się tam gdzie się zaczeła ...