Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

"Świat" w grach.

#1
"Świat" w grach.
Podczas grania w wiele gier (np. Locomania, Operation Tiger Hunt, Trainz Railroad Sim) zauważyłem, że "świat" jest niewielkim wycinkiem płaszczyzny i bardziej jest podobny do makiety - zawsze można dojść (dojechać) do jego granic.
Czy jest możliwe zaprogramowanie "świata", np. w postaci kuli, która ma powierzchnię bez początku i końca? "Wyposażenie" miejsca, w którym w danej chwili znajduje się bohater, byłoby np. pobierane z dysku, natomiast pozostałe miejsca byłyby kasowane z pamięci. Pula miejsc byłaby ograniczona ale nie występowałyby granice o których wspomniałem wyżej.
A może takie gry już istnieją?
Np. w programie AutoCAD do rysowania dostępna jest nieskończona płaszczyzna.
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#2
RE: "Świat" w grach.
Nie stanowiłoby to problemu z punktu widzenia technicznego. Już bardzo stare gry z czasów 90-tych mianowicie tamtejsze proste symulatory lotu coś takiego posiadały - leci się w nieskończoność, a teren generowany jest z predefiniowanych szablonów.
 System operacyjny: windows_2000 Przeglądarka: opera
#3
RE: "Świat" w grach.
koziolek napisał(a):Nie stanowiłoby to problemu z punktu widzenia technicznego. Już bardzo stare gry z czasów 90-tych mianowicie tamtejsze proste symulatory lotu coś takiego posiadały - leci się w nieskończoność, a teren generowany jest z predefiniowanych szablonów.
Rzeczywiście, zapomniałem o tamtych symulatorach. Z tego typu gier miałem raczej na myśli Flight Unlimited II.
Poruszony przeze mnie temat bardziej dotyczy powierzchni ziemi. Wyobrażam sobie np. możliwość jazdy czołgiem gdzie tylko przyjdzie ochota, bez napotykania sztucznych granic.
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#4
RE: "Świat" w grach.
o ile sama generacja nieskonczonego terenu (chocby http://en.wikipedia.org/wiki/Perlin_noise) nie jest najwieksza przeszkoda, to raczej gorzej z "urozmaiceniem", czyli wszelkiego rodzaju obiektami, ktore mozna wylosowac z jakiejs listy, ale ciezko jest raczej stworzyc losowoOczko
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#5
RE: "Świat" w grach.
Są gry gdzie mapka nie ma końca bo poprostu jest to jakby obieg zamknięty. jadąc samochodem po torach obok torów mijamy słup który znowu po jakimś czasie znowu się pojawia. Jeśli chodzi o generowany losowo świat - to raczej wygląda na tej samej zasadzie wgrywane są szablony terenu.
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#6
RE: "Świat" w grach.
~Anonim napisał(a):Są gry gdzie mapka nie ma końca bo po prostu jest to jakby obieg zamknięty. jadąc samochodem po torach obok torów mijamy słup który znowu po jakimś czasie znowu się pojawia. Jeśli chodzi o generowany losowo świat - to raczej wygląda na tej samej zasadzie wgrywane są szablony terenu.
W takich grach masz jednak do dyspozycji znowu wycinek płaszczyzny, bo jeździsz tylko po określonych drogach (torach) na tym wycinku, natomiast po zjechaniu z drogi dojeżdżasz do granic "świata".
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#7
RE: "Świat" w grach.
Nie właśnie nie granic ,jeżdzisz po mapce określonymi drogami , zjeżdżasz zniej i tak jak w wężu jedziesz do góry i pużniej na dole i znowu do góry i puźniej na dole............mapka kończy się tam gdzie się zaczeła ...
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
Programy: Polecane / Nowe / Inne




Skocz do:


Wybrane wątki ("Świat" w grach.)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Środowisko do assemblera Physicist 4 10906 21.04.2019 14:04
Ostatni post: Ajgor
  VBA excel dmjs 6 11304 17.04.2019 10:20
Ostatni post: ptrick
  C++ - sens pogłębiania nauki gbr 5 10897 25.03.2019 12:53
Ostatni post: koneton
  Klasa wewnętrzna w C++ Physicist 4 10537 23.03.2019 18:28
Ostatni post: Physicist
  Ruby on Rails - tutoriale luciussulla 0 9620 23.03.2019 16:49
Ostatni post: luciussulla
Big Grin Czy dostane sie technikum informatycznego klaudiusz20046 6 13421 21.03.2019 01:28
Ostatni post: UnableToSee
  [C#] Program do moderacji czatów gier wiktrom12 0 10146 07.03.2019 15:33
Ostatni post: wiktrom12
  Mój pierwszy projekt - Pomoc rafal12999 1 10571 07.02.2019 22:01
Ostatni post: Szachista
  pomoc projekt scilab piesel18 2 12059 04.02.2019 09:03
Ostatni post: piesel18
  Szkoła Informatyczna Zikinan 1 10863 02.02.2019 17:59
Ostatni post: wojownikhaha
  [Java] Strona z zadaniami do rozwiązania i odpowiedziami rafal12999 2 11681 27.01.2019 13:44
Ostatni post: rafal12999
  kompilacja biblioteki Agui - cmake jurek2 0 10882 10.01.2019 13:12
Ostatni post: jurek2
  Zamiana całego zestawu znaków wg przyporządkowania BarHorab 5 11599 19.12.2018 16:45
Ostatni post: Szachista
  Sumowanie licz excel - problem OxyGenE 2 14423 19.12.2018 16:29
Ostatni post: Szachista
  Jaki kod pod pewne zdarzenia visualbasic 2010 aktywny27 4 12091 07.11.2018 13:41
Ostatni post: Ajgor