Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

"Świat" w grach.

#1
"Świat" w grach.
Podczas grania w wiele gier (np. Locomania, Operation Tiger Hunt, Trainz Railroad Sim) zauważyłem, że "świat" jest niewielkim wycinkiem płaszczyzny i bardziej jest podobny do makiety - zawsze można dojść (dojechać) do jego granic.
Czy jest możliwe zaprogramowanie "świata", np. w postaci kuli, która ma powierzchnię bez początku i końca? "Wyposażenie" miejsca, w którym w danej chwili znajduje się bohater, byłoby np. pobierane z dysku, natomiast pozostałe miejsca byłyby kasowane z pamięci. Pula miejsc byłaby ograniczona ale nie występowałyby granice o których wspomniałem wyżej.
A może takie gry już istnieją?
Np. w programie AutoCAD do rysowania dostępna jest nieskończona płaszczyzna.
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#2
RE: "Świat" w grach.
Nie stanowiłoby to problemu z punktu widzenia technicznego. Już bardzo stare gry z czasów 90-tych mianowicie tamtejsze proste symulatory lotu coś takiego posiadały - leci się w nieskończoność, a teren generowany jest z predefiniowanych szablonów.
 System operacyjny: windows_2000 Przeglądarka: opera
#3
RE: "Świat" w grach.
koziolek napisał(a):Nie stanowiłoby to problemu z punktu widzenia technicznego. Już bardzo stare gry z czasów 90-tych mianowicie tamtejsze proste symulatory lotu coś takiego posiadały - leci się w nieskończoność, a teren generowany jest z predefiniowanych szablonów.
Rzeczywiście, zapomniałem o tamtych symulatorach. Z tego typu gier miałem raczej na myśli Flight Unlimited II.
Poruszony przeze mnie temat bardziej dotyczy powierzchni ziemi. Wyobrażam sobie np. możliwość jazdy czołgiem gdzie tylko przyjdzie ochota, bez napotykania sztucznych granic.
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#4
RE: "Świat" w grach.
o ile sama generacja nieskonczonego terenu (chocby http://en.wikipedia.org/wiki/Perlin_noise) nie jest najwieksza przeszkoda, to raczej gorzej z "urozmaiceniem", czyli wszelkiego rodzaju obiektami, ktore mozna wylosowac z jakiejs listy, ale ciezko jest raczej stworzyc losowoOczko
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#5
RE: "Świat" w grach.
Są gry gdzie mapka nie ma końca bo poprostu jest to jakby obieg zamknięty. jadąc samochodem po torach obok torów mijamy słup który znowu po jakimś czasie znowu się pojawia. Jeśli chodzi o generowany losowo świat - to raczej wygląda na tej samej zasadzie wgrywane są szablony terenu.
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#6
RE: "Świat" w grach.
~Anonim napisał(a):Są gry gdzie mapka nie ma końca bo po prostu jest to jakby obieg zamknięty. jadąc samochodem po torach obok torów mijamy słup który znowu po jakimś czasie znowu się pojawia. Jeśli chodzi o generowany losowo świat - to raczej wygląda na tej samej zasadzie wgrywane są szablony terenu.
W takich grach masz jednak do dyspozycji znowu wycinek płaszczyzny, bo jeździsz tylko po określonych drogach (torach) na tym wycinku, natomiast po zjechaniu z drogi dojeżdżasz do granic "świata".
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
#7
RE: "Świat" w grach.
Nie właśnie nie granic ,jeżdzisz po mapce określonymi drogami , zjeżdżasz zniej i tak jak w wężu jedziesz do góry i pużniej na dole i znowu do góry i puźniej na dole............mapka kończy się tam gdzie się zaczeła ...
 System operacyjny: windows_xp_2003 Przeglądarka: firefox
Programy: Polecane / Nowe / Inne




Skocz do:


Wybrane wątki ("Świat" w grach.)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [C#] Program do moderacji czatów gier wiktrom12 0 8074 07.03.2019 15:33
Ostatni post: wiktrom12
  Mój pierwszy projekt - Pomoc rafal12999 1 8532 07.02.2019 22:01
Ostatni post: Szachista
  pomoc projekt scilab piesel18 2 9958 04.02.2019 09:03
Ostatni post: piesel18
  Szkoła Informatyczna Zikinan 1 8829 02.02.2019 17:59
Ostatni post: wojownikhaha
  [Java] Strona z zadaniami do rozwiązania i odpowiedziami rafal12999 2 9582 27.01.2019 13:44
Ostatni post: rafal12999
  kompilacja biblioteki Agui - cmake jurek2 0 8886 10.01.2019 13:12
Ostatni post: jurek2
  Zamiana całego zestawu znaków wg przyporządkowania BarHorab 5 9590 19.12.2018 16:45
Ostatni post: Szachista
  Sumowanie licz excel - problem OxyGenE 2 12231 19.12.2018 16:29
Ostatni post: Szachista
  Jaki kod pod pewne zdarzenia visualbasic 2010 aktywny27 4 10032 07.11.2018 13:41
Ostatni post: Ajgor
Scared Ipad Pro programowanie? NissmoOne 4 11177 06.10.2018 12:22
Ostatni post: NissmoOne
  C# pierwsza pusta komórka Excel DonCorleone 0 10092 21.09.2018 16:58
Ostatni post: DonCorleone
  .bat nie kompresuje plików GIENTY 3 10601 06.09.2018 07:20
Ostatni post: broda99
  problem z programem .bat wiktrom12 4 11801 30.08.2018 08:25
Ostatni post: wiktrom12
  Silnik do gier ZigglerGames 1 10444 23.08.2018 09:03
Ostatni post: Szachista
  Chciałbym zrobić prosty plik exe z jedną funkcją densour 4 11197 09.08.2018 16:24
Ostatni post: Ajgor