13.11.2008, 20:48
konfiguracja routera linksys WAG200G pod neostradę może komuś się przyda
W pudełku z urządzeniem są 2 kable - ethernetowy i telefoniczny.
Telefoniczny podłączamy od gniazdka telefonicznego do portu LINE w urządzeniu.
Kabel ethernetowy wpinamy do jednego z 4 dostępnych portów ETHERNET w urządzeniu.
Podłączamy urządzenie do zasilania.
Następnie, proszę zwrócić uwagę, czy w ciągu około 1 minuty dioda DSL na urządzeniu ustabilizuje się i zacznie świecić ciągłym światłem.
Jeżeli dioda miga - możliwe, że urządzenie jest przystosowane do działania na linii innego typu.
- Urządzenie "Annex A" jest przystosowane do linii Analogowej
- Urządzenie "Annex B" jest przystosowane do linii Cyfrowej.
Proszę się upewnić, jaki Annex posiada to urządzenie, a następnie skontaktować się z dostawca internetu w celu potwierdzenia typu linii telefonicznej.
Jeżeli Annex jest prawidłowy, proszę się skontaktować z dostawcą internetu w celu sprawdznia linii (być może linia wymaga ponownej synchronizacji).
Jeżeli dioda będzie świecić ciągłym światłem:
- Proszę odinstalować z komputera oprogramowanie neostrady
- uruchomić przeglądarkę (internet explorer) i wpisać w pasku adresu: http://192.168.1.1
- Zostanie Pan poproszony o login i hasło (login zostawiamy pusty, hasło admin - jeżeli nie zadziała, proszę spróbować login admin, hasło admin, a jeżeli i to nie pomoże - proszę zresetować
urządzenie poprzez przytrzymanie z tyłu przycisku reset przez około 30 sekund)
- jeżeli uda się poprawnie zalogować, proszę w pierwszej zakładce która się wczyta, ustawić następujące opcje (opcje których nie podaję, pozostają domyślne):
Encapsulation - RFC2364 PPPoA
Multiplexing: VC
Autodetect: disabled
VPI : 0
VCI: 35
user name: pańska nazwa użytkownika neostrady (np. XXXXX
neostrada.pl)
password: hasło do neostrady
Zaznaczamy "Keep Alive 20s"
Następnie na samym dole klikamy przycisk "Save Settings".
Po zapisaniu ustawień, proszę przejść do zakładki Status. W niej znajduje się pozycja IP Address. Proszę kliknąć na „Connect”.
Jeżeli w ciągu około 30 sekund nie zmieni się ona z 0.0.0.0 na jakiś inny nie zerowy adres IP, prosimy o kontakt telefoniczny z firmą linksys. Natomiast jeżeli wyświetli się inny adres IP - oznacza to iż mamy połączenie i każdy komputer podpięty do jednego z 4 portów ethernet powinien mieć dostęp do internetu.
Telefoniczny podłączamy od gniazdka telefonicznego do portu LINE w urządzeniu.
Kabel ethernetowy wpinamy do jednego z 4 dostępnych portów ETHERNET w urządzeniu.
Podłączamy urządzenie do zasilania.
Następnie, proszę zwrócić uwagę, czy w ciągu około 1 minuty dioda DSL na urządzeniu ustabilizuje się i zacznie świecić ciągłym światłem.
Jeżeli dioda miga - możliwe, że urządzenie jest przystosowane do działania na linii innego typu.
- Urządzenie "Annex A" jest przystosowane do linii Analogowej
- Urządzenie "Annex B" jest przystosowane do linii Cyfrowej.
Proszę się upewnić, jaki Annex posiada to urządzenie, a następnie skontaktować się z dostawca internetu w celu potwierdzenia typu linii telefonicznej.
Jeżeli Annex jest prawidłowy, proszę się skontaktować z dostawcą internetu w celu sprawdznia linii (być może linia wymaga ponownej synchronizacji).
Jeżeli dioda będzie świecić ciągłym światłem:
- Proszę odinstalować z komputera oprogramowanie neostrady
- uruchomić przeglądarkę (internet explorer) i wpisać w pasku adresu: http://192.168.1.1
- Zostanie Pan poproszony o login i hasło (login zostawiamy pusty, hasło admin - jeżeli nie zadziała, proszę spróbować login admin, hasło admin, a jeżeli i to nie pomoże - proszę zresetować
urządzenie poprzez przytrzymanie z tyłu przycisku reset przez około 30 sekund)
- jeżeli uda się poprawnie zalogować, proszę w pierwszej zakładce która się wczyta, ustawić następujące opcje (opcje których nie podaję, pozostają domyślne):
Encapsulation - RFC2364 PPPoA
Multiplexing: VC
Autodetect: disabled
VPI : 0
VCI: 35
user name: pańska nazwa użytkownika neostrady (np. XXXXX

password: hasło do neostrady
Zaznaczamy "Keep Alive 20s"
Następnie na samym dole klikamy przycisk "Save Settings".
Po zapisaniu ustawień, proszę przejść do zakładki Status. W niej znajduje się pozycja IP Address. Proszę kliknąć na „Connect”.
Jeżeli w ciągu około 30 sekund nie zmieni się ona z 0.0.0.0 na jakiś inny nie zerowy adres IP, prosimy o kontakt telefoniczny z firmą linksys. Natomiast jeżeli wyświetli się inny adres IP - oznacza to iż mamy połączenie i każdy komputer podpięty do jednego z 4 portów ethernet powinien mieć dostęp do internetu.