Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

POMOCY!

#1
POMOCY!
Witam serdecznie, mam problem, mam nadzieje, że ktoś będzie potrafił mi pomóc.

Otóż, problem polega na tym, że na święta kupiłem nowy laptop marki ACER. Laptop do tej pory faktycznie chodził topornie, myślałem, że z czasem wszystko przejdzie, jednak nie... Laptop chodzi gorzej niż mój laptop "złom" sprzed 9 lat. Laptop kupiłem w Media Markt, nie był to laptop z wystawy, był oryginalnie zapakowany w pudełko, z systemem win 10. Na laptopie mam jedynie jedną grę i pare zdjęć. Porszę pomóżcie jakoś, macie może jakieś pomysły dlaczego laptop może tak strasznie wolno chodzić? A o właczaniu się go nie wspomnę nawet bo czasem 30 min jest mało...

Laptop to Acer Aspire F 15/ F 5-573G-52M7. Parametry to:

Inter i5-7200u 2,6ghz - 3.1 boost
NVIDIA GeForce 940MX 2GB
4GB DDR4
1TB HDD dysk.

Dziękuję z góry za odpowiedzi.

Jednak trochę za mało opisałem jak wolno chodzi, to dla przykładu powiem, że gdy włącza mi się laptop, i widzę pierwszy ekran logowania, musze kliknąć spację by wyskoczyło okienko na wpisanie hasła, to tam muszę czekać w dobrych porywach od 2 min do około 10-15 minut, aby same okienko na hasło wyskoczyło.

Po właczeniu laptopa, odczekam ok 10-20 min, chcąc właczyć przeglądarkę, muszę czekać kolejne kilka do kilkudziesięciu minut... przeraża mnie to, a jak chcę pograć w grę ze znajomymi to już nawet nie mówię co się dzieje, w grze co prawda fps mam w normie, jednak włączanie się gry to katastrofa....
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#2
RE: POMOCY!
Pokaż screen z zakładki health z programu HDTune PRO

Sprawdź też powiedzmy w trybie awaryjnym z obsługą sieci, czy problem tam również występuje.
Przy "problemach po aktualizacji do Win10" oraz problemach ze "spadkami FPS w CS:GO"
Nie pomagam.

 System operacyjny: windows_eight Przeglądarka: firefox
#3
RE: POMOCY!
Witam, dziekuję za odpowiedź, w trybie awaryjnym z dostępem do sieci również aktywny jest ten problem, może nie w aż takim stopniu, jednak dalej laptop jest zamulony i to strasznie.

A oto screen z programu:


Załączone pliki Miniatury
   
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#4
RE: POMOCY!
Zanim cokolwiek:
(19.05.2018, 21:59)Quonesss napisał(a): na święta kupiłem nowy laptop marki ACER.
Na jakie święta?
Przy "problemach po aktualizacji do Win10" oraz problemach ze "spadkami FPS w CS:GO"
Nie pomagam.

 System operacyjny: windows_eight Przeglądarka: firefox
#5
RE: POMOCY!
Na wcześniejsze święta, czyli mam ten laptop od ok 1,5 roku, laptop jest używany sporadycznie, bardzo sporadycznie, czasami raz dziennie na 1-2h czasami raz na tydzień. Jednak te problemy były od samego początku tak jak już napisałem, jednak to co się dzieje z nim teraz to już przekracza ludzkie pojęcie.

Wiem, że może najnowszy nie jest, jednak według mnie jest to dziwne, zwłaszcza, że moja dziewczyna też ma laptopa, starszego ma go od 3 lat, trochę gorsze parametry ma i do tej pory śmiga jak należy, nie ma żadnych ścięć itp.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#6
RE: POMOCY!
(20.05.2018, 20:25)Quonesss napisał(a): Na wcześniejsze święta, czyli mam ten laptop od ok 1,5 roku
To w porządku. Dysk ma przepracowane 1866 godzin, stąd pytałem, bo mi się to po prostu nie zgadzało.

Dysk niestety jest uszkodzony, bardzo możliwe że stało się tak poprzez jakiś upadek lub inne wstrząsy.
Z mojej strony mogę zalecić ubieganie się o naprawę gwarancyjną, lub ew. wymianę dysku we własnym zakresie. To pierwsze wiąże się z oczekiwaniem na sprzęt przez przynajmniej kilkanaście dni, a to drugie, to koszt ok 200zł, przy założeniu, że przełożysz dysk i zainstalujesz system we własnym zakresie.
Przy "problemach po aktualizacji do Win10" oraz problemach ze "spadkami FPS w CS:GO"
Nie pomagam.

 System operacyjny: windows_eight Przeglądarka: firefox
#7
RE: POMOCY!
Czyli sprawką tego wszystkiego jest dysk, ehh, no nic, postaram się wywalczyć coś gwarancją, jednakże czy oby wymiana dysku na nowy zdziała "cuda" i laptop będzie chodził tak jak chodzić powinien? Czy jest jeszcze taka możliwość, że coś dodatkowo może być w nim uszkodzone?
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#8
RE: POMOCY!
Dysk jest uszkodzony w znacznym stopni i na pewno jego wymiana jest konieczna i znacząco poprawi sytuację . Nie ma się tu nad czym zastanawiać nawet .
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj - POMAGANIE NIC NIE KOSZTUJE,A TAK WIELE ZNACZY. Wesoły
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
Programy: Polecane / Nowe / Inne




Skocz do:


Wybrane wątki (POMOCY!)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Uszkodzona grafika? Paski na ekranie rastman1491 6 600 31.01.2019 21:03
Ostatni post: MonteCristo
  Gtx 960 piszczy przy grach Mati221* 2 540 27.01.2019 13:01
Ostatni post: MonteCristo
  Problem z połączeniem się z internetem w Windows 7 Starter. leniuszeq 5 562 26.01.2019 16:26
Ostatni post: leniuszeq
  Spadek fps win10 idontknow6 6 1232 26.01.2019 13:49
Ostatni post: pieterman09
  problem z bezprzewodową klawiaturą Pejsik07 1 621 25.01.2019 21:40
Ostatni post: Squeazz
  Dziwne freezy podczas grania Win10 matheo135 3 550 25.01.2019 21:38
Ostatni post: Squeazz
Exclamation Boot loop na X470 / Ryzen 2700X lojtek1g 13 1328 24.01.2019 20:50
Ostatni post: pieterman09
  Zawiesza sie laptop Kazioko 8 1057 24.01.2019 08:46
Ostatni post: Kazioko
  Lenovo 3000 n200 system nie włącza się, błąd po wyczerpaniu baterii BIOS Krzysiek88 1 667 23.01.2019 16:12
Ostatni post: Squeazz
Exclamation Spadek prędkości podczas przenoszenia szaggy 1 598 23.01.2019 16:03
Ostatni post: Squeazz
  Problem z grafiką Psajdak7 1 618 23.01.2019 15:57
Ostatni post: Squeazz
  Nieregularne restarty komputera dsq1 7 506 22.01.2019 23:03
Ostatni post: MonteCristo
  Nagły problem z komputerem przy włączaniu ashley223 2 465 22.01.2019 19:47
Ostatni post: ashley223
  Problem w grach Marcin1020 1 485 19.01.2019 22:04
Ostatni post: MonteCristo
  dropy fps Asq95 1 512 19.01.2019 16:42
Ostatni post: Asq95