Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Problem z rozłączającym się internetem

#1
Problem z rozłączającym się internetem
Witam, tak jak w temacie napisałem, mam problem z samoistnie rozłączającym się internetem.. posiadam ten internet ponad rok.. od grudnia 2017 nagle zaczynał działać coraz gorzej (częstsze skoki ping'u i rozłączanie się/tracenie połączenia/zasięgu), w końcu po jakimś czasie zadzwoniłem do usługodawcy jakim jest UPC, osoba z którą rozmawiałem, zasugerowała, abym zresetował router "powinno pomóc" ponieważ wcześniej odkąd został założony nie miałem większej potrzeby nic z tym robić.. natomiast.. pomogło na jakiś czas.. potem było tak samo.. i resetowanie działało tylko przez parę dni.. (router był w dekoderze) w maju, była przedłużana z nimi umowa, zwiększona prędkość internetu, rozmowa na ten temat itd.. nic nie pomogło.. nie zauważyłem też zmiany w prędkości internetu.. i wreszcie parę dni temu.. po rozmowie z mamą, odłączyła router i pracownik UPC zadzwonił, aby dowiedzieć co się stało, mama przekazała i wyjaśniła wszystko co wiedziała ode mnie.. pracownik po sprawdzeniu "wszystkich" posiadanych informacji stwierdził, że nie ma co się dziwić, ponieważ prędkość internetu jest znikoma (osoba z którą moja mama prowadziła rozmowę na przedłużeniu umowy, stwierdziła, że będzie to najszybszy jaki mają do zaoferowania Wesoły ) i przyczyną również może być, router w dekoderze.. więc miał przyjść pracownik i postawić router, aby wszystko działało normalnie oraz zwiększenie prędkości.. i.. niespodzianka.. nic się nie zmieniło.. rzekłbym że jest nawet gorzej xD internet nie działa niesamowicie szybciej.. a rozłącza się, dosłownie rozłącza się sam.. lub traci całkowity kontakt z routerem.. jeszcze częściej niż wcześniej..

Przepraszam, że wyszło to takie długie.. chciałem przekazać wszystkie informacje, jakie mogły by mieć znaczenie.. proszę o pomoc w naprawieniu tego.. aby przestał tracić zasięg w taki losowy sposób..
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#2
RE: Problem z rozłączającym się internetem
Może dobrym pomysłem byłoby sprawdzić, czy to aby na pewno nie wina routera? Jeżeli nie, to konieczne jest bezpośrednie skontaktowanie się z dostawcą internetu.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#3
RE: Problem z rozłączającym się internetem
A jak powinienem to sprawdzić?
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#4
RE: Problem z rozłączającym się internetem
Opowiedziałeś historyjkę, ale nic poza tym, żadnych szczegółów dotyczących sprzętu, prędkości, testów itd.
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"





 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
#5
RE: Problem z rozłączającym się internetem
(21.10.2018, 10:15)Lexan napisał(a): Opowiedziałeś historyjkę, ale nic poza tym, żadnych szczegółów dotyczących sprzętu, prędkości, testów itd.

System: Windows 10 Home wersja 1803
Model: Acer Aspire F5-573G
Typ systemu: x64
Karty sieciowe: Qualcomm Atheros QCA9377 Wireless Network Adapter
Realtek PCIe GBE Family Controller
WAN Miniport (IKEv2)
WAN Miniport (IP)
WAN Miniport (IPv6)
WAN Miniport (L2TP)
WAN Miniport (Network Monitor)
WAN Miniport (PPPOE)
WAN Miniport (PPTP)
WAN Miniport (SSTP)
Prędkość łącza (na umowie): 500Mb/s
Test prędkości łącza (przed chwilą): Ping: 15ms
Pobieranie(Oczekiwania: 500 Mb/s): 28.9 Mb/s
Wysyłanie(Oczekiwania: 25 Mb/s): 26.3 Mb/s
Do sprawdzenia prędkości wykorzystałem stronę UPC, lecz nie mogłem zmienić serveru z którym chciałem się połączyć, więc prędkość była mierzona z serverami z Warszawy.
Rodzaj sieci: 2.4 ( wiem ze sa dwa rodzaje 2.4 i 5.0 czy jakoś tak, ale na moim urządzeniu działa tylko 2.4 )
Router: Connect Box (developer UPC)
Korzystam z Wi-Fi ponieważ nie mam możliwości na użycie kabla.

Jeżeli jest potrzebne coś jeszcze, proszę napisać co i jak to zdobyć, nie jestem informatykiem i na komputerze znam się tyle co do gier.. a na stronę routera nie mogę się dostać, po zamianie routera, nie znam adresu do nowej.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#6
RE: Problem z rozłączającym się internetem
(21.10.2018, 11:19)m7825613 napisał(a): Model: Acer Aspire F5-573G
Karty sieciowe: Qualcomm Atheros QCA9377 Wireless Network Adapter
Prędkość łącza (na umowie): 500Mb/s
Pobieranie(Oczekiwania: 500 Mb/s): 28.9 Mb/s
Wysyłanie(Oczekiwania: 25 Mb/s): 26.3 Mb/s
Rodzaj sieci: 2.4 ( wiem ze sa dwa rodzaje 2.4 i 5.0 czy jakoś tak, ale na moim urządzeniu działa tylko 2.4 )
Router: Connect Box (developer UPC)
Korzystam z Wi-Fi ponieważ nie mam możliwości na użycie kabla.

To co napisałeś nie trzyma się ani kupy, ani d.....

Dlaczego piszesz, że na twoim urządzeniu działa tylko 2.4GHz skoro cały sprzęt jaki posiadasz obsługuje nie tylko 5HGz ale także WiFi AC ?

Connect Box prawdz czy uda ci się wejść do modemo-routera.
http://192.168.0.1
http://192.168.100.1
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"





 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
#7
RE: Problem z rozłączającym się internetem
Jak już napisałem, nie znam się na tym, jak ostatnio cokolwiek robiłem z internetem, robiłem to ze znajomym, który się zna/uczy takich rzeczy i coś tam wspominał na ten temat..

Jestem na stronie: http://192.168.0.1
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#8
RE: Problem z rozłączającym się internetem
W opcjach nazw sieci masz coś takiego jak "nazwa sieci WiFi czyli SSID.
Nazwy dla 2,4GHz i 5GHz są takie same czyli UPCxxxxxx, dopisz dla sieci 2,4 dwójkę na końcu i zapisz, a dla 5GHz piątkę na końcu i zapisz.
Powinno to wyglądać mniej więcej tak, UPCR258BDR2 oraz UPCR258BDR5. Możesz zupełnie zmienić nazwy na własne jeśli masz taką ochotę  Wesoły
Wyłącz i włącz router z prądu i zaloguj się do routera na 5GHz czyli WiFi SSID UPCR258BDR5 i zrób testy.
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"





 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
#9
RE: Problem z rozłączającym się internetem
A że tak zapytam, jeżeli moja sieć obsługuje 2.4 i 5.0 w tym samym czasie, to powinienem 2.4 wyłączyć?

Na 5 GHz nie mam połączenia z internetem.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#10
RE: Problem z rozłączającym się internetem
Nie, nic nie wyłączaj.
Poczytaj w necie o różnicach 2,4 i 5 GHz to wszystkiego się dowiesz. Nie chce mi się pisać tego co już zostało napisane.
Chodzi o to żeby wymusić pracę laptopa/komputera na paśmie 5GHz bo ma większą przepustowość więc jest szybsze.
Na 2,4GHz nie osiągniesz tego co na 5GHz. I tak te twoje 500Mb/s po WiFi jest bez sensu bo nie osiągniesz nawet 200Mb/s na 5GHz i AC i nie chodzi o to co masz w domu tylko w ogóle o możliwościach WiFi.

Jak daleko siedzisz od modemo-routera?
Jesteś w tym samym pomieszczeniu? jeśli nie to ile ścian i z czego?
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"





 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
Programy: Polecane / Nowe / Inne




Podobne wątki (Problem z rozłączającym się internetem)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z internetem - wolne ładowanie się stron shymko 14 7049 05.12.2018, 01:26
Ostatni post: Bodzio Chomik
  Problem z gubiącym się internetem feranos 0 4471 18.05.2017, 10:59
Ostatni post: feranos
  Programy nie łączą się z internetem. Gofen 1 4641 12.01.2017, 15:30
Ostatni post: donatanio

Skocz do:


Wybrane wątki (Problem z rozłączającym się internetem)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak szybki może być u mnie internet? ~Anonim 8 2118 06.06.2017 15:31
Ostatni post: Bodzio Chomik
  Laptop gubi połączenie z wifi ladysherlockian 2 5623 04.06.2017 12:31
Ostatni post: ~Anonim
  Włączenie adblocka na wybranych stronach crusher91nh 3 4730 02.06.2017 19:50
Ostatni post: Bodzio Chomik
  Internet Multimedia maksymalna predkosc konrad0204 1 4090 02.06.2017 19:47
Ostatni post: Bodzio Chomik
  Jakie łącze wybrać ReginaKruk 1 3978 02.06.2017 19:17
Ostatni post: Bodzio Chomik
  SZYBKI INTERNET , BARDZO WYSOKI PING ! depilator 1 4445 24.05.2017 20:51
Ostatni post: ~Anonim
Ściana Bezprzewodowy internet, na co patrzeć? Mr.Time 6 5233 20.05.2017 15:07
Ostatni post: ~Anonim
  Problem z gubiącym się internetem feranos 0 4471 18.05.2017 10:59
Ostatni post: feranos
  Ustawienie nazwy torrenta na sztywno damian0076 1 4333 17.05.2017 20:25
Ostatni post: Paczmistrz
Ściana Łączę z hostem... wlodi0412 2 5248 12.05.2017 17:48
Ostatni post: wlodi0412
  Instagram - ukradzione konto pepas 3 2811 12.05.2017 14:52
Ostatni post: kraaa
  pytanie o płytę główną Gigabyte GA-B250-HD3P, B250, DDR4, HDMI, DVI, VG Stochu 2 5024 09.05.2017 21:08
Ostatni post: Stochu
  Problem z Google.docs NightHunter 3 4360 05.05.2017 21:08
Ostatni post: Bodzio Chomik
  Problem z Microsoft Edge Frochu 3 4342 02.05.2017 14:47
Ostatni post: Frochu
  Windows 10 Hotspot bochus 2 4373 02.05.2017 14:34
Ostatni post: bochus