Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Problem z rozłączającym się internetem

#1
Problem z rozłączającym się internetem
Witam, tak jak w temacie napisałem, mam problem z samoistnie rozłączającym się internetem.. posiadam ten internet ponad rok.. od grudnia 2017 nagle zaczynał działać coraz gorzej (częstsze skoki ping'u i rozłączanie się/tracenie połączenia/zasięgu), w końcu po jakimś czasie zadzwoniłem do usługodawcy jakim jest UPC, osoba z którą rozmawiałem, zasugerowała, abym zresetował router "powinno pomóc" ponieważ wcześniej odkąd został założony nie miałem większej potrzeby nic z tym robić.. natomiast.. pomogło na jakiś czas.. potem było tak samo.. i resetowanie działało tylko przez parę dni.. (router był w dekoderze) w maju, była przedłużana z nimi umowa, zwiększona prędkość internetu, rozmowa na ten temat itd.. nic nie pomogło.. nie zauważyłem też zmiany w prędkości internetu.. i wreszcie parę dni temu.. po rozmowie z mamą, odłączyła router i pracownik UPC zadzwonił, aby dowiedzieć co się stało, mama przekazała i wyjaśniła wszystko co wiedziała ode mnie.. pracownik po sprawdzeniu "wszystkich" posiadanych informacji stwierdził, że nie ma co się dziwić, ponieważ prędkość internetu jest znikoma (osoba z którą moja mama prowadziła rozmowę na przedłużeniu umowy, stwierdziła, że będzie to najszybszy jaki mają do zaoferowania Wesoły ) i przyczyną również może być, router w dekoderze.. więc miał przyjść pracownik i postawić router, aby wszystko działało normalnie oraz zwiększenie prędkości.. i.. niespodzianka.. nic się nie zmieniło.. rzekłbym że jest nawet gorzej xD internet nie działa niesamowicie szybciej.. a rozłącza się, dosłownie rozłącza się sam.. lub traci całkowity kontakt z routerem.. jeszcze częściej niż wcześniej..

Przepraszam, że wyszło to takie długie.. chciałem przekazać wszystkie informacje, jakie mogły by mieć znaczenie.. proszę o pomoc w naprawieniu tego.. aby przestał tracić zasięg w taki losowy sposób..
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#2
RE: Problem z rozłączającym się internetem
Może dobrym pomysłem byłoby sprawdzić, czy to aby na pewno nie wina routera? Jeżeli nie, to konieczne jest bezpośrednie skontaktowanie się z dostawcą internetu.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#3
RE: Problem z rozłączającym się internetem
A jak powinienem to sprawdzić?
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#4
RE: Problem z rozłączającym się internetem
Opowiedziałeś historyjkę, ale nic poza tym, żadnych szczegółów dotyczących sprzętu, prędkości, testów itd.
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
#5
RE: Problem z rozłączającym się internetem
(21.10.2018, 10:15)Lexan napisał(a): Opowiedziałeś historyjkę, ale nic poza tym, żadnych szczegółów dotyczących sprzętu, prędkości, testów itd.

System: Windows 10 Home wersja 1803
Model: Acer Aspire F5-573G
Typ systemu: x64
Karty sieciowe: Qualcomm Atheros QCA9377 Wireless Network Adapter
Realtek PCIe GBE Family Controller
WAN Miniport (IKEv2)
WAN Miniport (IP)
WAN Miniport (IPv6)
WAN Miniport (L2TP)
WAN Miniport (Network Monitor)
WAN Miniport (PPPOE)
WAN Miniport (PPTP)
WAN Miniport (SSTP)
Prędkość łącza (na umowie): 500Mb/s
Test prędkości łącza (przed chwilą): Ping: 15ms
Pobieranie(Oczekiwania: 500 Mb/s): 28.9 Mb/s
Wysyłanie(Oczekiwania: 25 Mb/s): 26.3 Mb/s
Do sprawdzenia prędkości wykorzystałem stronę UPC, lecz nie mogłem zmienić serveru z którym chciałem się połączyć, więc prędkość była mierzona z serverami z Warszawy.
Rodzaj sieci: 2.4 ( wiem ze sa dwa rodzaje 2.4 i 5.0 czy jakoś tak, ale na moim urządzeniu działa tylko 2.4 )
Router: Connect Box (developer UPC)
Korzystam z Wi-Fi ponieważ nie mam możliwości na użycie kabla.

Jeżeli jest potrzebne coś jeszcze, proszę napisać co i jak to zdobyć, nie jestem informatykiem i na komputerze znam się tyle co do gier.. a na stronę routera nie mogę się dostać, po zamianie routera, nie znam adresu do nowej.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#6
RE: Problem z rozłączającym się internetem
(21.10.2018, 11:19)m7825613 napisał(a): Model: Acer Aspire F5-573G
Karty sieciowe: Qualcomm Atheros QCA9377 Wireless Network Adapter
Prędkość łącza (na umowie): 500Mb/s
Pobieranie(Oczekiwania: 500 Mb/s): 28.9 Mb/s
Wysyłanie(Oczekiwania: 25 Mb/s): 26.3 Mb/s
Rodzaj sieci: 2.4 ( wiem ze sa dwa rodzaje 2.4 i 5.0 czy jakoś tak, ale na moim urządzeniu działa tylko 2.4 )
Router: Connect Box (developer UPC)
Korzystam z Wi-Fi ponieważ nie mam możliwości na użycie kabla.

To co napisałeś nie trzyma się ani kupy, ani d.....

Dlaczego piszesz, że na twoim urządzeniu działa tylko 2.4GHz skoro cały sprzęt jaki posiadasz obsługuje nie tylko 5HGz ale także WiFi AC ?

Connect Box prawdz czy uda ci się wejść do modemo-routera.
http://192.168.0.1
http://192.168.100.1
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
#7
RE: Problem z rozłączającym się internetem
Jak już napisałem, nie znam się na tym, jak ostatnio cokolwiek robiłem z internetem, robiłem to ze znajomym, który się zna/uczy takich rzeczy i coś tam wspominał na ten temat..

Jestem na stronie: http://192.168.0.1
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#8
RE: Problem z rozłączającym się internetem
W opcjach nazw sieci masz coś takiego jak "nazwa sieci WiFi czyli SSID.
Nazwy dla 2,4GHz i 5GHz są takie same czyli UPCxxxxxx, dopisz dla sieci 2,4 dwójkę na końcu i zapisz, a dla 5GHz piątkę na końcu i zapisz.
Powinno to wyglądać mniej więcej tak, UPCR258BDR2 oraz UPCR258BDR5. Możesz zupełnie zmienić nazwy na własne jeśli masz taką ochotę  Wesoły
Wyłącz i włącz router z prądu i zaloguj się do routera na 5GHz czyli WiFi SSID UPCR258BDR5 i zrób testy.
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
#9
RE: Problem z rozłączającym się internetem
A że tak zapytam, jeżeli moja sieć obsługuje 2.4 i 5.0 w tym samym czasie, to powinienem 2.4 wyłączyć?

Na 5 GHz nie mam połączenia z internetem.
 System operacyjny: windows_ten Przeglądarka: chrome
#10
RE: Problem z rozłączającym się internetem
Nie, nic nie wyłączaj.
Poczytaj w necie o różnicach 2,4 i 5 GHz to wszystkiego się dowiesz. Nie chce mi się pisać tego co już zostało napisane.
Chodzi o to żeby wymusić pracę laptopa/komputera na paśmie 5GHz bo ma większą przepustowość więc jest szybsze.
Na 2,4GHz nie osiągniesz tego co na 5GHz. I tak te twoje 500Mb/s po WiFi jest bez sensu bo nie osiągniesz nawet 200Mb/s na 5GHz i AC i nie chodzi o to co masz w domu tylko w ogóle o możliwościach WiFi.

Jak daleko siedzisz od modemo-routera?
Jesteś w tym samym pomieszczeniu? jeśli nie to ile ścian i z czego?
"Mądry nauczy się więcej z głupiego pytania,
niż głupiec z mądrej odpowiedzi"
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: firefox
Programy: Polecane / Nowe / Inne




Podobne wątki (Problem z rozłączającym się internetem)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problem z internetem - wolne ładowanie się stron shymko 14 4523 05.12.2018, 01:26
Ostatni post: Bodzio Chomik
Scared Problem z połączeniem z Internetem suzaanroshan 1 2922 16.10.2018, 14:47
Ostatni post: sungirl
  Dzwiny problem z internetem adam_66 9 3922 08.11.2017, 02:42
Ostatni post: Illidan

Skocz do:


Wybrane wątki (Problem z rozłączającym się internetem)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Problemy z internetem po zmianie routera Picer 33 11078 11.02.2018 13:52
Ostatni post: Picer
  Youtube przestało wyświetlać komentarze RobertIS 1 2867 09.02.2018 14:06
Ostatni post: Bodzio Chomik
Question Wolny internet, ale dobry ping muul123 15 6257 09.02.2018 12:30
Ostatni post: Bodzio Chomik
  Kamera IP - brak podglądu na stronie www Ludvic 11 6246 07.02.2018 13:18
Ostatni post: Bodzio Chomik
  Zrywanie połączenia WiFi cinek74 4 3451 06.02.2018 22:42
Ostatni post: cinek74
  Po odinstalowaniu Avasta komputer nie może połączyć się z siecią. rafals00 20 8689 04.02.2018 14:03
Ostatni post: Bodzio Chomik
  Serwer proxy działa nieprawidłowo... Vandal✓ 3 6063 27.01.2018 12:32
Ostatni post: broda99
  Jaki Internet na wieś Mati221* 10 6754 25.01.2018 16:07
Ostatni post: Lexan
  Orange love światłowód - opinie zielono_mi 4 15115 20.01.2018 20:41
Ostatni post: Smerf17
  Brak internetu po zainstalowaniu na nowo Windows 10 TheMrVark 0 3463 16.01.2018 14:48
Ostatni post: TheMrVark
  Podpięcie prywatnego proxy pod wirtualną maszynę (VirtualBox) legolass97 9 4679 15.01.2018 22:21
Ostatni post: legolass97
  Brak internetu od wzmacniacza Wi-Fi _amg_ 1 3118 14.01.2018 17:14
Ostatni post: raxer
  Niestabilny ping WiFi, prędkość pobierania/wysyłania w normie bryeek 17 7519 11.01.2018 23:25
Ostatni post: bryeek
  Udało mi się dodać posta na z'cache'owanej stronie? youser 2 3441 08.01.2018 15:55
Ostatni post: ~Anonim
  Zmiana lokalizacji ip QuickSilver323 6 3606 08.01.2018 15:53
Ostatni post: ~Anonim