Witamy na forum PC Format Zapraszamy do REJESTRACJI


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Upgrade sprzętu a płyta główna

#21
RE: Upgrade sprzętu a płyta główna
Właśnie co macie myśli "olewa" starsze karty ? Sterowniki nie są wypuszczane czy jak to się objawia że tak jak napisałeś po 2 latach ustępuję tej r9 ? Jakie są przyczyny takiej tendencji ? (Zielone pytania, ale chciałbym poszerzyć swoją wiedzęOczko Dzieki
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#22
RE: Upgrade sprzętu a płyta główna
sterowniki są wypuszczane ale są coraz gorszej jakości + coraz bardziej spada wydajność względem konkurencji .
jakie są przyczyny ? nvidia ma większość rynku i świetny marketing to robią co chcą bo i tak się sprzeda ...
to jest podstawowy powód a jest tego więcej ...
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#23
RE: Upgrade sprzętu a płyta główna
No właśnie o to mi chodzi, jak spada wydajność wypuszczonych już kart ? Po np. tak jak pisałeś 2 latach ? Myślałem że jak coś jest wypuszczone raz to takie zostaje :D Dzieki za wyjaśnienie.

PS. Co sądzicie o RAM od Nanya ? Bo mam obecnie 8gb 1333 spectec cos takiego a chce podskoczyc do 16gb a nie chce kupowac zestawu 2x8 od jakis hiperx za 400zł+ a tą nanye znalazlem za 70zł używaną, macie jakąs opinie o tych kościach ?
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#24
RE: Upgrade sprzętu a płyta główna
tak spectek jak i nanya to jakieś chińskie OEM i cieżko o opinie xD ...
niestety przez ignorancję i fanbojstwo wielu użytkowników nvidii + świetny marketing tej firmy doczekaliśmy czasów że nvidia robi nas w bambuko a większość o tym nie wie nawet a masa osób zaprzecza mimo że wystarczy popatrzeć na testy premierowe z czym karta konkurowała a potem na aktualne i sprawdzić różnicę między kartami z którymi konkurowała np r9 280 vs r7 260x to jest jakieś 40% bodajrze
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#25
RE: Upgrade sprzętu a płyta główna
Przepraszam że męcze ale dalej nie załapałem. "Jak to możliwe że wydana/wypuszczona już karta traci wydajność" ? Chodzi o to że są wypuszczane słabo zoptymalizowane sterowniki w stosunku do amd ? który nowymi sterownikami zwieksza wydajnosc swojej karty w stosunku do nv ? Dobrze to rozumiem ? Wesoły Pozdrawiam.

2. czyli jak teraz dzialam na spectecu to rozumiem nanya nie pogorszy tego stanyOczko
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#26
RE: Upgrade sprzętu a płyta główna
chodzi o to że karty nvidii mają mniejszą moc obliczeniową {Tflops} co nvidia skrzętnie ukrywa poprzez porządną optymalizację sterowników , gameworks i poprzez współpracę z twórcami gier ... Gdy wychodzi następna generacja to pod starą już się nie optymalizuje i jest zdana na łaskę losu a że nvidia robi architektury na zasadzie chwilówki {czyli na teraz i ma gdzieś co będzie dalej} + dzięki temu że świetnie znają swoje grafiki to mogą wykorzystać ich słabe strony w grach z gameworks by poprawić wyniki nowej generacji na premierę ... Nie będę ukrywał że AMD aż tak dobrze optymalizować nie umie , ale też trzyma się jednolitej architektury od dobrych paru lat {od hd 7xxx} + nawet te 4-5 letnie karty wciąż są wspierane , bo defakto dzięki temu że zamiast ciągle dawać nową architekturę tylko ulepszają to co mają to optymalizując pod swoje najnowsze RX korzystają na tym też stare karty bo to wbrew pozorom podobna architektura . Inna sprawa że GCN {bo taka jest ogólna nazwa architektury AMD stosowanej już od paru lat} jest również w APU {a10 7600 itd } i co ciekawe konsolach xD . Amd wcale nie zyskuje , to nvidia traci xD . Mam nadzieję że takie wytłumaczenie cię satysfakcjonuje .
2. tutaj nie umiem powiedzieć , na wszelki wypadek ja bym się upewnił o możliwość zwrotu jakby nie chciało banglać Krzywy
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#27
RE: Upgrade sprzętu a płyta główna
(14.01.2017, 11:49)tomtes93 napisał(a): Przepraszam że męcze ale dalej nie załapałem. "Jak to możliwe że wydana/wypuszczona już karta traci wydajność" ? Chodzi o to że są wypuszczane słabo zoptymalizowane sterowniki w stosunku do amd ? który nowymi sterownikami zwieksza wydajnosc swojej karty w stosunku do nv ? Dobrze to rozumiem ?
Podziękuj producentom oprogramowania za aktualizację. Gry mają coraz wyższe wymagania a karta jest cały czas ta sama, sterowniki również. Amd dłużej od Nvidii wspiera swoje produkty sterownikami które są systematycznie poprawiane. Dlatego sterowniki do kart AMD bardziej obciążają procesor.
 System operacyjny: windows_vista Przeglądarka: firefox
#28
RE: Upgrade sprzętu a płyta główna
Fajnie, dziękuje ci bardzo za wyjaśnienie. Napewno lepiej teraz na to patrze niż poprzednio. Myślałem że jak coś jest raz wypuszczone to gorsze stać się nie może, a ty fajnie wyjaśniłeś jak wiele spraw można zmanipulować sterownikamiOczko. Dzieki raz jeszcze i pozdrawiam, ale i tak dalej się wacham nad wydaniem wiecej za 1060tke a mniej za rx470 haha. Pozdrawiam !
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#29
RE: Upgrade sprzętu a płyta główna
twoje wahanie tylko pokazuje siłe marketingu i manipulacji nvidii :[
jak już dopłacać to do rx480 8gb albo rx470 8gb ...
tak w ogóle z jakim procem to łączysz bo już nie pamiętam xD
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
#30
RE: Upgrade sprzętu a płyta główna
narazie mam i3 3220 2 rdz 4 watki
ale czekam na dobra oferte na allegro i5 2500k albo i5 3570. zalezy co sie trafi w jakiej cenie. wiadomo 2500 tańsze.
 System operacyjny: windows_seven Przeglądarka: chrome
Programy: Polecane / Nowe / Inne




Podobne wątki (Upgrade sprzętu a płyta główna)
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Płyta główna Ryzen [600zł] Cinco 13 11275 07.05.2020, 13:40
Ostatni post: Cinco
  Czy ta płyta główna obsługuje dual channel? miozga 0 3557 25.03.2020, 20:26
Ostatni post: miozga
  Prawdopodobnie padnięta płyta główna (z i5 2500K na pokładzie) Prz3m0_ 12 6281 01.02.2020, 16:32
Ostatni post: Prz3m0_

Skocz do: